تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 دسامبر 2018 - 20:21
کد خبر : 10854

توسعه و تقویت رشته های فنی وحرفه ای در دستور کار آموزش وپرورش استان/ تجهیز هنرستانها با دریافت اعتبار ۲ میلیارد تومانی

توسعه و تقویت رشته های فنی وحرفه ای در دستور کار آموزش وپرورش استان/ تجهیز هنرستانها با دریافت اعتبار ۲ میلیارد تومانی

به گزارش آفتاب دنا ، دکتر ایوب رضایی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و همه مسئولان نظام که نگاه ویژه ای به رشته های فنی وحرفه ای دارند توسعه و تقویت رشته های فنی وحرفه ای در دستور کار آموزش وپرورش استان قرار گرفته است.

آفتاب دنا : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از تاسیس هنرستان شبانه روزی عشایری در روستای گنجه ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، دکتر ایوب رضایی در نشست هم اندیشی مدیران هنرستانهای شهرستان بویراحمد گفت:  در راستای منویات مقام معظم رهبری و همه مسئولان نظام  که نگاه ویژه ای به رشته های فنی وحرفه ای دارند توسعه و تقویت رشته های فنی وحرفه ای در دستور کار آموزش وپرورش استان قرار گرفته است.

وی افزود:  یکی از سیاستهای برنامه ششم توسعه و وزارت آموزش وپرورش سرمایه گذاری روی هنرستانها است تا با تربیت هنرجویان در رشته های فنی و کاردانش شاهد رونق تولید و اشتغال در جامعه باشیم.

فعالیت ۶۵ هنرستان با بیش از ۷ هزار دانش آموز در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد

رضایی  از تعداد ۶۵ هنرستان دولتی ،غیر دولتی و ضمیمه در سطح استان خبر داد و گفت: در این هنرستانها بیش از ۷ هزار دانش آموز در ۴۳ رشته کاردانش و ۱۷ رشته فنی وحرفه ای مشغول تحصیل هستند که قریب به ۳۵۰ هنر آموز کار آموزش آنها را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور  و جهان  که شاهد تغییر وتحولات شتابان تکنو لوژی هستیم  تقویت رشته های فنی وحرفه ای می تواند گام مهمی در راستای حل مشکل اشتغال وبیکاری که امروز از دغدغه های مهم مسئولان نظام است باشد.

طبق سند تحول آموزش وپرورش دانش آموزان با یک نوع مهارت آشنا می شوند

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح ایران مهارت در ۹۳ آموزشگاه درمتوسطه اول در سطح استان خبر داد و گفت: طبق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش در این طرح دانش آموزان در دوره متوسطه با یک نوع مهارت آشنا می شوند.

وی به اهمیت تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای اشاره کرد و اظهار داشت :در کشورهای  توسعه یافته دنیا نسبت دانش آموزان فنی وحرفه ای بیش از ۶۰ درصد است که با توجه به اهمیت مهارت آموزی در آینده شغلی دانش آموزان  مدیران مدارس باید تلاش کنند با دادن آگاهی و شناخت به دانش آموزان را به سمت رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش که بازار مناسبی دارند هدایت نمایند.

با تاسیس هنرستان شبانه روزی عشایر در منطقه گنجه ای بستر برای تحصیل دانش آموزان عشایر فراهم می شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: با توجه به مهاجر پذیری شهر یاسوج و استقبال دانش آموزان از رشته های فنی وحرفه ای  هنرستان شبانه روزی عشایر در منطقه گنجه ای شهر یاسوج در سال آینده راه اندازی می شود تا بستر برای تحصیل دانش آموزان عشایر و حومه شهر یاسوج  در رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش فراهم شود.

تجهیز هنرستانها در سطح کهگیلیویه وبویراحمد با دریافت اعتبار ۲ میلیارد تومانی

رضایی ،به مشکلات مطرح شده حول محور تجهیزات و مسائل مالی توسط مدیران هنرستانها  اشاره کرد و گفت: امسال در بخش تجهیزات ۲ میلیارد تومان از وزارتخانه دریافت گرفتیم  که ونرسانات قیمتها در این زمینه مشکلاتی را ایجاد کرد که تلاش می کنیم بزودی بخشی از تجهیزات خریداری شده در اختیار هنرستانها در سطح استان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با قولهای مساعدی که در زمینه تامین منابع مالی و سرانه دانش آموزی در بودجه ۹۸ داده شده گفت: هنرستانها به تجهیزات مورد نیاز مجهز خواهند شد و باید تلاش مدیران به سمت کیفی سازی آموزش  باشد.

مدیران هنرستانها با شناسایی ظرفیتها در راستای تولیدی کردن هنرستانها گام بردارند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد برگزاری جلسات هم اندیشی مدیران هنرستانها و تعامل خوب آنها با کارشناسان اداره کل را برای بهبود و ارتقاء کیفیت آموزش و حضور در جشنواره ها و مسابقات علمی و عملی هنرستانها مهم دانست وگفت:  مدیران هنرستانها  باید جوری برنامه ریزی کنند که خلاقیت ها و استعدادهای دانش آموزان شکوفا  شود و هنرستانها ی ما در مسیر کاربردى کردن آموزش و درآمدزایى حرکت کنند.

رضایی آموزش همراه با تولید در هنرستانها را مهم دانست و از مدیران مدارس خواست در این زمینه با شناسایی ظرفیتها و پتانسیلها در راستای تولیدی کردن هنرستانها گام بردارند.

تلاش مضاعف برای جذب دانش آموزان فنی وحرفه ای و کاردانش در شهرستان بویراحمد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه  برون سپاری رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش را در شرایط فعلی  یک ظرفیت  عنوان کرد وگفت: جذب دانش آموزان فنی وحرفه ای و کاردانش در شهرستان بویراحمد  با توجه جمعیت دانش آموزی آن بسیار ضعیف است که مسئولان این شهرستان برای هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی باید برای سال تحصیلی آینده تلاش مضاعفی نمایند.

رضایی  افزود:  هدف همه مسئولان و مدیران مدارس در آموزش و پرورش توجه به آموزش مطلوب دانش آموزان  است که برای رشد و تعالی دانش آموزان باید از راهکارهای انگیزشی استفاده کرد تا با رغبت و علاقه بیشتری در راه یادگیری تلاش نمایند.

وی خاطرنشان کرد: مرتبط کردن آموزش و تربیت نیرو با نیاز کار و اشتغال ، یکی از وظایف اساسی هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش است که مدیران هنرستانها باید به این مهم توجه نمایند.

همه عوامل مدرسه در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی  تلاش نمایند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش با بر شمردن برخی از ویژگیهای  مدیران در مدارس گفت: مدیران به عنوان پیش قراولان تعلیم وتربیت نقش مهمی در ترغیب دانش آموزان ومعلمان دارند و می توانند با استفاده از تکنیک های مدیریتی همه عوامل مدرسه را برای تلاش و فعالیت بیشتر در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی بسیج نمایند.

وی از مدیران مدارس خواست نظارت مستمر بر کارگاهها و دروس مهارتی دانش آموزان داشته باشند تا آموزش به نحو صحیح و مطلوب اتفاق بیفتد تا خروجی دانش آموزان هنرستانی منجر به مهارت شود.

تقویت ،توسعه وتجهیز هنرستانها از اولویتهای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد

معاون پرورشی و سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد  نیزدر این جلسه  ضمن تقدیر وتشکر از حوزه معاونت متوسطه  آموزش وپرورش استان گفت: مهارت آموزی دانش آموزان شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش نقش مهمی درآینده کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و شکوفایی اقتصادی دارند که باید بیش از گذشته در شرایط فعلی مورد توجه برنامه ریزان و تصمیم گیران قرار بگیرد.

سید قدرت الله موسوی ارشد با بیان اینکه تقویت ،توسعه وتجهیز هنرستانها از اولویتهای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: هر چند در سالهای اخیر تلاشهایی برای تجهیز کارگاهها صورت گرفته اما به نظر می رسد با توجه به تغییر کتب بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش امکانات و تجهیزان این بخش با استاندارهای لازم فاصله دارند.

وی در پایان از تشکیل کمیته آسیبهای اجتماعی در آموزش وپرورش بویراحمد برای رصد مشکلات و آسیبهای احتمالی در مدارس خبر داد وگفت: نظارت مستمر و دقیق بر فعالیتهای آموزشی مدارس  در برنامه کاری آموزش وپرورش قرار دارد .

مدیران هنرستانها دانش آموزان را برای شرکت در جشنواره ها و مسابقات ملی و استانی تشویق کنند

در ادامه این جلسه رئیس اداره فنی وحرفه ای آموزش وپرورش استان آخرین سیاستها وبرنامه های آموزش وپرورش در حوزه فنی وحرفه ای و کاردانش را تشریح کرد.

محمد حسین زاده با بیان اینکه دانش آموزان در حوزه فنی وحرفه ای و کاردانش از استعداد وخلاقیت خوبی برخوردارند از مدیران هنرستانها خواست دانش آموزان را برای شرکت در جشنواره ها و مسابقات ملی و استانی تشویق کنند.

تحصیل بیش از ۲ هزار دانش آموز در  ۱۸ هنرستان مستقل و ضمیمه  شهرستان بویراحمد

کارشناس مسئول فنی وحرفه ای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از حمایتهای حوزه معاونت متوسطه آموزش وپرورش استان گفت: در سال تحصیلی جدید ۸۵۰ هنرجو در هنرستانهای شهرستان بویراحمد جذب شد که به نسبت سال تحصیلی گذشته ۹۰ هنرجو افزایش داشته ایم.

سید امرالله آذریون با بیان اینکه هم اکنون ۲۱۸۱ هنرجو در در ۱۸ هنرستان مشغول تحصیل هستند گفت: توجه به اجرای مطلوب آموزشهای عملی ،کارگاهی و آزمایشگاهی  و نظارت مستمر بر فعالیتهای آموزشی جهت ارتقاء کیفی آموزش در دستور کار آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد قرار دارد.

کمبود فضای آموزشی ، تجهیزات و سرانه دانش آموزی مهمترین چالش پیش روی هنرستانهای شهرستان بویراحمد

کارشناس مسئول فنی وحرفه ای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد، مهمترین چالشهای پیش روی هنرستانها را کمبود فضای آموزشی ، تجهیزات و سرانه دانش آموزی عنوان کرد و از مسئولان استانی خواست با توجه به مهاجر پذیری  شهر یاسوج آموزش وپرورش را در این زمینه یاری نمایند.

نگاه حوزه معاونت حوزه متوسطه آموزش وپرورش استان به بخش فنی وحرفه ای ستودنی است

مدیر هنرستان کشاورزی در این جلسه از نگاه و توجه خاص دکتر رضایی  معاونت حوزه متوسطه به بخش فنی وحرفه ای  تشکر وقدردانی کرد و گفت:  حضور و نگاه ایشان که از چهره های علمی و توانمند آموزش وپرورش استان هستند افق های نویی را پیش پای مدیران هنرستانها برای تلاش و فعالیت بیشتر در حوزه فنی وحرفه ای و کاردانش گذاشته است .

سید ولی موسوی به مشکلات خاص هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی اشاره کرد وگفت: امیدوارم با پیگیریهای مدیرکل و معاونین محترم آموزش وپرورش استان و فرماندار محترم شهرستان به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش شاهد حل مشکل فضای آموزشی این هنرستان باشیم.

وی گفت: پیگیری فضای آموزشی هنرستان کشاورزی این هفته در دستور کار شورای آموزش وپرورش شهرستان قرار دارد.

توجه بیش از پیش مسئولان به تقویت و تجهیز هنرستانها

در این جلسه  که به میزبانی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی برگزار شد مدیران هنرستانهای مستقل و ضمیمه شهرستان بویراحمد به بیان مشکلات و تنگناهای  هنرستانها اشاره کردند و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به تقویت و تجهیز هنرستانها شدند تا دانش آموزان به آرامش به معنای واقعی کلمه مهارت آموزی را یاد بگیرند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی