تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 دسامبر 2018 - 23:18
کد خبر : 10839

برای اولین بار در استان رشته طلا وجواهر سازی در هنرستان کاردانش دخترانه وحدت یاسوج راه اندازی شد

برای اولین بار در استان رشته طلا وجواهر سازی در هنرستان کاردانش دخترانه وحدت یاسوج راه اندازی شد

دکتر ایوب رضایی ، هدف از تاسیس رشته مهارتی طلا و جواهرسازی را تربیت نیروی انسانی کارآمدی دانست که بتواند قسمتی از نیازهای هرم شغلی صنعت طلا و جواهر را در بخش نیروی کار ماهر تأمین کند و کمبود محسوسی را که در این زمینه در استان وجود دارد جبران کند.

آفتاب دنا : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از راه اندازی رشته طلا وجواهر سازی در هنرستان کاردانش دخترانه وحدت یاسوج خبرداد.

ایوب رضایی در جمع خبرنگاران  گفت: این رشته برای اولین بار در استان به شکل برون سپاری و با ۲۰ دانش آموز در بالاترین سطح کیفی در سال تحصیلی جاری در هنرستان دخترانه وحدت راه اندازی شده که در سه ماهه نخست به تولید رسیده است.

وی با بیان اینکه رشته طلا و جواهرسازی یکی از رشته‌های زمینه هنر از شاخه کاردانش است گفت: در این رشته هنرجویان علاوه بر داشتن دروس عمومی و پایه، دارای دروس مهارتی متنوعی هستند که اصول و مبانی لازم را برای مهارتهای لازم در این رشته و گرایش‌های تخصصی مربوطه را را کسب می کنند.

رضایی ، هدف از تاسیس رشته مهارتی طلا و جواهرسازی را تربیت نیروی انسانی کارآمدی دانست که بتواند قسمتی از نیازهای هرم شغلی صنعت طلا و جواهر را در بخش نیروی کار ماهر تأمین کند و کمبود محسوسی را که در این زمینه در استان وجود دارد جبران کند.

وی  افزود: برای تاسیس این رشته در شهرستان بویراحمد نیازسنجی و کار کارشناسی  صورت گرفت که با توجه به مهارتی بودن و همسو بودن با  نیار بازار کار این رشته پیگیری و راه اندازی شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان خاطرنشان کرد: با توجه به نوپا بودن این رشته در استان و استقبال دانش آموزان در صورت آماده شدن بستر فعالیت در سال تحصیلی آینده در شهرستان کهگیلویه و گچساران نیز راه اندازی می شود.

رضایی  در پایان گفت:  رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش متناسب  با نیار بازار کار  در سطح شهرستانهای استان  نیازسنجی می شوند و در صورت آماده  شدن بستر فعالیت   در شهرستان  دنا  رشته گردشگری نیز در آینده  تاسیس خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش  استان  استقبال دانش آموزان  از رشته های فنی را  خوب توصیف کرد و گفت: هنرستانها ی  ما باید به سمت کاربردی تر شدن  پیش روند تا آموزش همراه با تولید شکل عملی به خود بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی