تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 دسامبر 2018 - 18:12
کد خبر : 10831

نگاه صندوق کارآفرینی امید به جوانان جویای شغل است/ بهترین آرامش رضایتمندی مردم است

نگاه صندوق کارآفرینی امید به جوانان جویای شغل است/ بهترین آرامش  رضایتمندی مردم است

دکتر حسن پور به تعامل خود با مدیران ملی و استانی اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم که باید کارهای را بدون غوغاسالاری و حاشیه سازی و تنها بر مدار قانون و تعامل با دستگاه‌های دولتی پیش برد و تقریباً ۲۱ هزار نامه در سفر ریاست جمهوری به بانک‌های استان ارجاع داده که از این تعداد ۱۸ هزار نامه‌ی آن به صندوق کارآفرینی ارسال شد.

آفتاب دنا : مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیر جوانی که در این سال‌ها با تلاش و جدیت نور امید را در دل روستائیان زیادی روشن کرده، او البته این کارها را به برکت نظام اسلامی می‌داند و می‌گوید: انقلاب اسلامی متعلق به تک تک ایرانیان است و خدمات نظام به مناطق محروم و روستائیان بر هیچ کس پوشیده نیست و پرداخت ۳۰۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از محل منابع داخلی به روستائیان و عشایر از ابتدای سال ۹۷ تا کنون برگرفته از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است که جوانان این مرز بوم با خون خودشان آن را آبیاری کردند و خدمات رسانی به مناطق محروم را جزء ذات انقلاب می‌داند.

۴۰ سال  با افتخار تحت فشارهای بین‌المللی به مسیرمان ادامه دادیم

دکتر ارسلان حسن‌پور می‌گوید: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی می‌دارم و برای رهبر فرزانه انقلاب آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت مسئلت می نماییم.

وی گفت: کشور ما در این ۴۰ سال با وجود فشارها و تحریم‌های بین المللی اما به مسیر خودش ادامه داد و الحمدالله شاهد پیشرفت و توسعه هستیم و بدون شک باید با تلاش بیش از پیش مسوولان مسیر خدمات رسانی و توسعه را ادامه دهیم.

نگاه صندوق کارآفرینی امید به جوانان جویای شغل است

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال‌های اخیر صندوق کارآفرینی امید عملکرد بسیار خوبی در بخش تسهیلات، اشتغالزایی و کارآفرینی داشت و نسبت به دوره‌ مشابه بالغ بر ۴ برابر تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کردیم.

حسن‌پور با بیان اینکه نگاه صندوق کارآفرینی امید به جوانان جویای شغل است، افزود: صندوق کارآفرینی امید با همین هدف پایه گذاری شد و در مقطعی که مشاغل خانگی توجه می‌شد، اما الان هدف کارآفرینی و اشتغال زایی است.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید نگاه حمایتی و خدماتی دارد و در حوزه‌های مختلف فعالیت داریم که با ۱۷ دستگاه تفاهم نامه داشتیم. در سطح کشور رتبه‌های دوم و سوم انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های را به دست آوردیم و عملکرد قابل قبولی داشتیم.

بهترین آرامش در رضایتمندی مردم است

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد بهترین آرامش و لذت دنیا را در رضایت مردم می‌داند و می‌گوید: هر گاه تلاشی کردیم و اعتباراتی جذب شد و جمعی از مردم استان به ویژه روستائیان تسهیلاتی دریافت کردند و رضایت داشتند، در بهترین لحظات عمرم بوده است. در سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد توانستیم دستگاه برتر در پاسخ به در خواست‌های مردمی واصله شده در این سفر باشیم. در سفر ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید اختصاص یافت که توانستیم علاوه بر جذب آن این مبلغ را به ۱۵۰ میلیارد ریال برسانیم. در سفر وزیر کار به استان نیز توانستیم ۶۰ میلیارد ریال جذب کنیم.

کارها را باید بدون غوغاسالاری و حاشیه سازی و تنها بر مدار قانون پیش برد

دکتر حسن پور به تعامل خود با مدیران و مجموعه استانداری اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم که باید کارهای را بدون غوغاسالاری و حاشیه سازی و تنها بر مدار قانون و تعامل با دستگاه‌های دولتی پیش برد و تقریباً ۲۱ هزار نامه در سفر ریاست جمهوری به بانک‌های استان ارجاع داده که از این تعداد ۱۸ هزار نامه‌ی آن به صندوق کارآفرینی ارسال شد.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید یکی از بانک‌هایی است که در کنار  سایر بانک‌ها همانند پست بانک، بانک کشاورزی و بانک توسعه تعاون از صندوق توسعه ملی اعتباراتی را برای تسهیلات دریافت کردیم، افزود: با تأخیر یک ماهه به این بانک‌ها اضافه شدیم و در پرداخت تسهیلات روستایی اولین بانکی بودم که این نوع تسهیلات را پرداخت کردیم و بیشترین پرداخت تسهیلات روستایی را نسبت به سهم مان داریم.

تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید استان امسال بیش از ۲٫۵ برابر افزایش یافته است

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید این استان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲٫۵ برابر افزایش یافته است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از محل منابع داخلی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

دکتر ارسلان حسن پور بیان کرد: امسال تاکنون ۷۳۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۳۵ میلیارد ریال به متقاضیان در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

وی گفت: امسال پرداخت ۲۶۳ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع مالی روستایی عشایر از سوی صتدوق کارآفرینی امید این استان پرداخت شده است.

حسن پور ابراز داشت: این صندوق در مدت مشابه پارسال ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت کرده بود.

حسن پور گفت: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و فناوری اطلاعات، ورزش و خدمات پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۱۲ هزار فقره تسهیلات از ابتدای دولت یازدهم  تا پایان سال ۹۶ توسط صندوق کارآفرینی امید

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال ۱۳۹۶، ۱۲ هزار و ۹۲۴ فقره تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید در این استان پرداخت شده است.

حسن پور بیان کرد: در این مدت هزار و ۳۳۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال تسهیلات اشتغال، ازدواج و وام‌های ضروری به متقاضیان در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۲۸۶ فقره در سال ۱۳۹۶ پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تعداد تسهیلاتی را که در دولت دهم از سوی این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد را چهار هزار و ۱۰۶ فقره و به میزان ۲۶۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.

وی بیان کرد: با توجه به این آمار پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در این استان حدود پنج برابر شده است.

۴۴ درصد اعتبار مازاد بر سهمیه‌ای که داشتیم جذب کردیم

دکتر حسن‌پور در ادامه عملکرد صندوق کارآفرینی امید را در جذب اعتبارات خوب ارزیابی کرد و گفت: در قالب تقدیرنامه‌ای در همین زمینه از  اقدامات  وعملکرد خوب صندوق تجلیل شد و در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بین بانک‌ها به نسبت اعتبارات رتبه اول تا چهارم در اختیار ما است.

وی بیان کرد: ۴۴ درصد اعتبار مازاد بر سهمیه‌ای که داشتیم جذب کردیم و همین اعتبار تأثیر زیادی بر رضایت مشتریان و ارائه خدمات بهتر داشت.

تفاهم نامه‌ با ستاد مواد مخدر استان برای حمایت از اشتغال بهبود یافتگان

دکتر حسن پور به جزئیات تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید با دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با ستاد مواد مخدر استان داریم، هر کارآفرینی که بتواند چند نفر بهبود یافته را به کار بگیرند، آن‌ها را حمایت و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به این کارآفرینان تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد به دغدغه خود و صندوق نسبت به اقشار کم درآمد اشاره کرد و گفت: ما در صندوق کارآفرینی وام‌های ۱۰ میلیون تومان تا سقف دو میلیارد تومان با ۶ درصد کارمزد می‌دهیم و دوره تنفس دو ماه تا دو ساله هم دارند.

وی افزود: تسهیلات پرداختی سرمایه در گردش را با کارمزد ۶ درصد به دست مشتریان می‌رسانیم.

برای اولین بار خط تولید سرکه را با حمایت صندوق راه اندازی شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بخشی از عملکرد صندوق کارآفرینی امید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: کشت زعفران به صورت گلخانه‌ای با حمایت صندوق کارآفرینی امید در روستای بن زرد انجام گرفت که از لحاظ نوع کشت، مرغوبیت بیشتر و میزان تولید در مساحت کمتر کاملاً به صرفه‌تر است. وی افزود: این نوع کشت زعفران نیازی به آب، کود و خاک ندارد.

حسن‌پور در ادامه با بیان اینکه برای اولین بار خط تولید سرکه را در استان با حمایت صندوق راه اندازی شد، گفت: پرورش شتر مرغ، خط تولید ظروف کاغذی کهگیلویه، طرح‌های گلخانه‌ای، طرح گردشگری بومی بهمئی، کشت آلوئه ورا گچساران و خط تولید گونی بافی باشت، سردخانه محصولات باغی برای اولین بار در منطقه کوخدان دنا و ده‌ها طرح دیگری از جمله فعالیت‌های صندوق کارآفرینی امید در راستای اشتغالزایی بوده است.

مشتریان را تنها نمی‌گذاریم

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه فعالیت‌های خودمان را در حوزه روستایی متمرکز کرده‌ایم، افزود: ۵۵۶ فقره تسهیلات روستایی و عشایری با مبغ ۲۶۳ میلیارد ریال از اردیبهشت ۹۷ تا کنون پرداخت کرده‌ایم. طرح‌های روستایی که توسط دستگاه‌های اجرایی کارشناسی و بررسی می‌شود و بر اساس نیاز منطقه و ظرفیت‌های که در هر روستا و یا منطقه وجود دارد، اجرا می‌شوند و اگر این طرح‌ها با نگاه بازاری (تقاضا محور و عرضه محور) باشد، خیلی خوب است.

وی ادامه داد: نگاه بنگاه داری و املاک داری نداریم، و سعی می‌کنیم وام گیرندگان ارتباطشان را با صندوق قطع نکند و پایانه‌های ما را در اختیارشان قرار می‌دهیم که با حسابشان کار کنند. و آنان را بر ای حضور در نمایشگاه حمایت می‌کنیم و به طور کلی مشتریان را تنها نمی‌گذاریم.

جوانان از فرصت تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند

حسن پور تاکید کرد: تسهیلات روستایی شرایط بسیار خوبی دارد و جوانان روستایی و عشایری برای ایجاد شغل و اشتغالزایی می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند. و هر وقت جوانان اراده کنند برای تسهیلات اشتغالزایی به ما مراجعه کنند و یقیناً در این مسیر آنها را همراهی خواهیم کرد. این تسهیلات فرصت مناسبی است برای جوانان لذا آنان با در دست داشتن مجوز لازم و ورود به سامانه کارا از این وام‌های اشتغالزایی بهره ببرند.

رسانه‌های استان با اخبار امید بخش در راستای رشد و توسعه استان گام بردارند

حسن پور نقش رسانه ها را در عصر امروز بسیار مهم تاثیر گذار  دانست وگفت: در عصر حاضر، هیچ حوزه یا منطقه ای بدون توجه به نقش مثبت رسانه‎ها که واسط و حامل پیام های ارتباطی هستند، نمی‎تواند به توسعه و بهبود امور زندگی مردم بپردازد.

 در پایان از رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا با اخبار امید بخش در راستای رشد و توسعه استان گام بردارند و جوانان را به کار و تلاش ترغیب کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی