تاریخ انتشار : شنبه 22 دسامبر 2018 - 22:30
کد خبر : 10782

راه اندازی ۸ مرکز یادگیری محلی در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد / آموزش ۴۰ مهارت در مراکز یادگیری محلی / کسب رتبه دوم کشوری استان در فعالیت های سواد آموزی

راه اندازی ۸ مرکز یادگیری محلی در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد / آموزش ۴۰ مهارت در مراکز یادگیری محلی / کسب رتبه دوم کشوری استان در فعالیت های سواد آموزی

سید حمدالله خواهش نیک در این نشست از اجرای بیش از ۴۰ نوع عنوان برنامه در هفته سواد آموزی در استان خبر داد وگفت: تجلیل از خانواده شهدای سواد آموزی- راه اندازی برخی مراکز یادگیری محلی -دیدار با نماینده ولی فقیه- ائمه جمعه- استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مهمترین برنامه های این هفته در استان -شهرستان ها و مناطق است

آفتاب دنا : مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی ۸ مرکز یادگیری محلی در سال جاری در استان خبرداد.

 به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، هادی زارع پور در نشست خبری در نخستین روز از هفته سوادآموزی گفت:برای توسعه و آموزش مهارت ها در سال گذشته ۸ مرکز یادگیری  محلی راه اندازی شد و تا پایان اسفند ۸ مرکز دیگر راه اندازی می شود.

وی افزود:در این  مراکز ۴۰ مهارت  شامل مهارت زندگی-مهارت اجتماعی و حقوق شهروندی آموزش داده می شود.

میزان رشد سواد در دوران ۴۰ سال نظام مقدس جمهوری اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش گفت: میزان رشد سواد در دوران ۴۰ سال نظام مقدس جمهوری اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

وی  افزود: این رشد مربوط به جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال گروه هدف سواد آموزی است که میزان باسوادی استان در سال ۵۵ حدود ۲۸ درصد بوده که هم اکنون به ۹۲ و ۷ دهم رسیده و میانگین کشور از ۴۷ درصد به ۹۴ و۷ دهم رسیده است.

زارع پورخاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۳۴ هزار و ۱۰۶ نفر بی‌سواد هستند که ۲۴ هزار نفر زن و بقیه مرد هستند وی گفت:بر اساس این سرشماری میزان باسوادی مردان ۹۶ و۱ دهم درصد و زنان ۸۹ و ۴ دهم درصد گچساران با ۹۶ درصد بیشترین میزان باسوادی و کهگیلویه با ۸۸ درصد کمترین میزان باسوادی را دارد.

پوشش بیش از ۵ هزار نفر در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد در سال جاری

مدیر کل آموزش وپرورش استان در ادامه گفت:امسال ۵ هزار و ۶۳۵ نفر در سه دوره سوادآموزی- انتقال و تحکیم سواد زیر پوشش قرار گرفتند.

وی گفت:در موضوع اختلاف درصد باسوادی مردان و زنان که حدود ۷ درصد می باشد طرح تحقیقی و پژوهشی در  حال انجام است.

زارع پور  با بیان اینکه در طرح خواندن با خانواده در دو دوره انتقال و سواد آموزی برای ۲هزار و ۷۲ سوادآموز اجرا می شود گفت:در حلقه های کتابخوانی ویژه  دوره تحکیم هزار و ۸۳۸ سواد آموز زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

کسب رتبه دوم کشوری استان در فعالیت های سواد آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: بر اساس ارزیابی در ۱۶ شاخص ارزیابی ملی فعالیت های سواد آموزی استان رتبه دوم کشور را کسب کرده و در ۵ شاخص رتبه اول و ۱۱ شاخص از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

وی گفت:با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نماز  و آموزش عملی نماز طرح نماز کلید بهشت با شرکت ۳ هزار و ۵۳۶  نفر از آموزش دهندگان و سوادآموزان اجرا می شود.

۹۹ درصد فعالیت‌های سوادآموزی استان به صورت برون سپاری انجام می شود

معاون سوادآموزی  آموزش و پرورش استان  در این نشست گفت: ۹۹ درصد فعالیت‌های سوادآموزی استان به صورت برون سپاری و در قالب واگذاری به بخش غیردولتی به ۱۰ موسسه مردم نهاد واگذار شده است.

سید حمدالله خواهش گفت: امسال ۸ طرح تحقیقی و پژوهشی در موضوع سواد آموزی در استان اجرا می شود

وی گفت: ۲ هزار  و ۹۸۰ سواد آموز در مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری و کتابخوانی شرکت کردند.

آموزش ۲۰۰ سواد آمورز در دورهIcdl

خواهش نیک با بیان اینکه در سال جاری ۲۰۰ سوادآموز تحت پوشش آموزش Icdl  قرار می گیرندگفت :فعالیت های سواد آموزی با مشارکت هزار و ۳۷۴سواد آموز و ۷۵ فرهنگی به صورت فرد به فرد و کلاسی انجام و تمامی آموزش دهندگان مشمول بیمه هستند.

نظارت مستمر،تشکیل شوراهای پشتیبانی و گروه بهبود کیفیت از مهمترین برنامه های کیفی بخشی سواد آموزی در استان

معاون سواد آموزی  آموزش و پرورش استان در ادامه گفت:نظارت و ارزیابی مستمر؛تشکیل شوراهای پشتیبانی و گروه بهبود کیفیت از مهمترین برنامه های کیفی بخشی سواد آموزی است.

خواهش نیک گفت:ماهانه نشریه فرصت دوم ویژه نوسوادان بین سواد آموزان دوره های تحکیم و انتقال توزیع می‌شود.

اجرای  بیش از ۴۰ نوع عنوان برنامه در هفته سواد آموزی

سید حمدالله خواهش نیک در بخش دیگری از سخنانش از اجرای  بیش از ۴۰ نوع عنوان برنامه در هفته سواد آموزی در استان خبر داد وگفت: تجلیل از خانواده شهدای سواد آموزی- راه اندازی برخی مراکز یادگیری محلی -دیدار با نماینده ولی فقیه- ائمه جمعه- استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مهمترین برنامه های این هفته در استان -شهرستان ها و مناطق است

وی گفت: برگزاری نشست خبری با رسانه ها- تبلیغات محیطی- ارائه گزارش عملکرد بویژه در قبل از خطبه های نماز جمعه- برنامه های تلویزیونی و رادیویی –تهیه ویژه نامه های هفته سواد آموزی و برگزاری همایش سواد آموزی و تقدیر از فعالان این عرصه نیز برگزار می‌شود

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان افزود :نشست های شورای پشتیبانی در استان وشهرستانها ومناطق با هدف کیفی بخشی به فعالیت های سواد آموزی برگزار می شود

سیدحمدالله خواهش نیک گفت:در این هفته نمایشگاه دست ساخته های مربیان و سواد آموزان و تولیدات مراکز یادگیری محلی نیز برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی