تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 دسامبر 2018 - 8:06
کد خبر : 10755

در سایه پژوهش هدفمند بین دانشگاه و نیازهای جامعه پل واقعی ایجاد کنیم/ اعتراض متولیان نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال در خصوص شیوه برنامه ریزی افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش

در سایه پژوهش هدفمند بین دانشگاه و نیازهای جامعه پل واقعی ایجاد کنیم/ اعتراض متولیان نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال در خصوص شیوه برنامه ریزی  افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش

آفتاب دنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سایه یک پژوهش هدفمند بین دانشگاه و نیازهای جامعه پل واقعی ایجاد کنیم. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، علی‌محمد احمدی در آیین گشایش نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای علمی و پژوهش‌محور ما فضای جدیدی در

آفتاب دنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سایه یک پژوهش هدفمند بین دانشگاه و نیازهای جامعه پل واقعی ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، علی‌محمد احمدی در آیین گشایش نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای علمی و پژوهش‌محور ما فضای جدیدی در کشور ایجاد کرده که قابل مقایسه با هیچ برهه‌ای از تاریخ کشور نبوده اما این موضوع به این مفهوم نیست که به شرایط مطلوب دست پیدا کردیم.

وی افزود:: اگرچه در بسیاری از شاخص‌های تولید علم دستاوردهای قابل توجهی داشتیم اما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم که در سایه یک پژوهش هدفمند بین دانشگاه و نیازهای جامعه پل واقعی ایجاد کنیم.

احمدی عنوان کرد: ما یک جامعه در حال گذار هستیم که نتوانستیم سهم تولید ناخالص ملی و سهم پژوهش از بودجه ملی را متناسب با تراز نیازهای کشور تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اعتبارات پژوهشی به علت تنگناهای مالی دولت عملا تخصیص پیدا نمی‌کند، گفت: آنچه هم که تخصیص پیدا می‌کند در دیوان‌سالاری ما در داخل و بیرون دانشگاه به هدف نمی‌رسد که این موضوع ما را از هدف آرمانی خود که تسریع در روند رشد با استفاده از ظرفیت دانشگاه است، دور می‌کند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در پژوهش‌های بنیادی متوقف شده‌اند، ابراز کرد: دانشگاه پویا و آینده‌پژوه بر خلاف جریان متداول جامعه افق‌ها را می‌بیند و تمام توان خود را برای آینده‌ای که رشد و جایگاه ما در تراز منطقه ای تعریف می‌کند به کار می‌گیرد.

احمدی با بیان اینکه نباید در تولید مقالات و چاپ کتاب متوقف شویم، گفت: باید از ظرفیت نخبگان و فرصت سرمایه‌گذاری در آزمایشگاه‌ها و مراکز رشد استفاده کنیم و از نهضتی که در استان از دانشگاه شروع شده برای بازمهندسی ساختار دانشگاه یاسوج و ارتباط این دانشگاه با جامعه استفاده کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جامعه‌ای که به پژوهش توجه نمی‌کند آینده پایدار نخواهد داشت و تلنگر نخست هفته پژوهش این است که به پژوهش وقت و اهمیت بدهیم و در این زمینه نیازهای جامعه را ببینیم.

احمدی با بیان اینکه جزیره جدا افتاده دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی نمی‌تواند هیچ کاری جز روزمرگی داشته باشد، گفت: زمانی می‌توانیم برای توسعه گام برداریم که دانشگاه در کنار جامعه و جامعه در کنار دانشگاه باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید نافع بودن خود را در ارتباط با نیازهای جامعه ببیند، ابراز کرد: باید دانشگاه را حمایت کرده و بستر را برای عزت دانشگاه فراهم کنیم.

پایان‌نامه‌های دانشگاهها در راستای رفع مشکلات استان کاربردی شود

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: پایان‌نامه‌های این دانشگاه در راستای رفع مشکلات استان هدفمند شده و موضوعات کاربردی به دانشجویان داده می‌شود.

احمد عریان در آیین گشایش نمایشگاه هفته پژوهش اظهار داشت: دانشگاهیان با دستگاه‌های اجرایی ارتباط بیشتری داشته باشند و مشکلات استان را دریافت و توان خود را در راستای رفع این مشکلات به‌کارگیری کنند.

هفته پژوهش امسال نشان داد که کار جمعی خروجی خوبی دارد که این خروجی به‌ویژه در بخش خصوصی نمود بارزی داشت و می‌تواند الگویی برای سال‌های آینده باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه هفته پژوهش با وجود تنگناهای مالی به خوبی برگزار شد به ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه برای رفع مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: در این استان حدود ۱۰ هزار پایان‌نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در مراکز آموزش عالی مختلف در حال اجرا است که نیاز است حداقل ۳۰ درصد آنها در راستای نیازها و برای رفع مشکلات استان جهت داده شود.

مدیران کهگیلویه و بویراحمد در عمل به حوزه پژوهش اعتقاد داشته باشند

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم نمایشگاه هفته پژوهش امسال، فرهنگ نوآوری و فناوری را در استان ایجاد کند و مدیران ما نه در حرف، بلکه در عمل به حوزه پژوهش و فناوری اعتقاد پیدا کنند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نیز در آیین گشایش نمایشگاه هفته پژوهش گفت: در این نمایشگاه ۲۵ دستگاه اجرایی، دانشگاه و مرکز علمی و تحقیقاتی و حدود ۴۵ شرکت خصوصی شرکت دارند و برای نخستین بار ۶۵ درصد غرفه‌های موجود مربوط به بخش خصوصی است.

شمس‌الدین هاشمی با بیان اینکه امسال نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی را هم به نمایشگاه هفته پژوهش اضافه کردیم، افزود: در نمایشگاه امسال اجازه فروش محصولات داده شد و از حالت کلیشه‌ای که در سال‌های گذشته داشت خارج شده و همین موضوع عامل استقبال بخش خصوصی بوده است.

وی گفت: امسال شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای علمی و فناوری حضور باشکوهی در نمایشگاه دارند و برای نخستین بار سالن محل برگزاری نمایشگاه به اینترنت نامحدود مجهز شده است.

هاشمی با بیان اینکه بخشی از هزینه برگزاری نمایشگاه امسال توسط غرفه‌داران تامین شده است، عنوان کرد: امیدواریم این نمایشگاه فرهنگ نوآوری و فناوری را در استان ایجاد کند و مدیران ما نه در حرف بلکه در عمل به حوزه پژوهش و فناوری اعتقاد پیدا کنند.

وی ایجاد ارتباط بین فناوران و کارآفرینان، آشنایی کارآفرینان با فروشگاه‌های اینترنتی و استفاده از توان ایده‌پردازان و نوآوران در بازاریابی محصولات‌شان را از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان و بیان کرد: امیدواریم نمایشگاه هفته پژوهش این پتانسیل را داشته باشد که پژوهشگران و فناوران با نیازهای اصلی جامعه آشنا شوند و زنحیره دانش‌پژوهی، کارآفرینی و اشتغال در جامعه شکل بگیرد.

در حاشیه  افتتاح نمایشگاه

*قبل از افتتاح نمایشگاه که دانش آموزان و علاقمندان زیادی از ساعتها قبل در نمایشگاه درحال بازدید بودند آنها را جهت افتتاح رسمی به بیرون نمایشگاه فرا خواندند که قریب نیم ساعت منتظر حضور استاندار در بیرون از نمایشگاه بودند.

 

* بعد از سخنان هاشمی رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گروهی از متولیان نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال از اینکه زحمات زیادی برای برگزاری نمایشگاه در حوزه اشتغال و کارآفرینی کشیدند و فرصتی به آنها در آیین افتتاح نمایشگاه ندادند معترض بودند که بعد از سخنان هاشمی به طرف وی رفتند و ضمن اعتراض به شیوه برنامه ریزی با  دکتر مرادی مدیر کل حوزه استاندار در این زمینه صحبت کردند.

 

* نداشتن نور کافی در سالن و نبود لامپ در برخی غرفه ها از دیگر حاشیه های این نمایشگاه بود.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی