تاریخ انتشار : جمعه 23 نوامبر 2018 - 13:05
کد خبر : 10568

برای عزت در عرصه کشاورزی باید قاعده های علمی رعایت کنیم/ کاردر عرصه کشاورزی باید دانش بنیان باشد

برای عزت در عرصه کشاورزی باید قاعده های علمی رعایت کنیم/ کاردر عرصه کشاورزی  باید دانش بنیان باشد

حضرت آیت الله ملک حسینیدر دیدار رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان گفت : مدیریت در عرصه کشاورزی نیز برای خودش قاعده دارد که اگر بخواهیم به عزت در عرصه کشاورزی برسیم باید قاعده های علمی شیوه داشت کاشت و برداشت در عرصه کشاورزی رارعایت کنیم که اگر کسی رعایت نکند باروری کشت هم نمی بیند

آفتاب دنا : رئیس مرکزتحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد به همراه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات ، اعضای هیات علمی و کارکنان این مرکز با حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار صمیمی با تبریک هفته وحدت و میلاد پرخیر برکت رسول گرامی اسلامی و حضرت امام جعفر صادق (ع) به بیان حدیثی از پیامبر اکرم گفت:حیات معنوی و انسانیت برای رسیدن به عزت با قاعده مند و تابع حق و حقیقت  باشد و انسانی که این قاعده را رعایت نکند  هرچند چند صباحی در اوج باشد ولی از عزت به ذلت می رسد و ذلیل می شود.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با بیان اینکه حق معیار ذلت وعزیز بودن یک جامعه است خاطرنشان کرد:  خداوند قاعده هایی را در نظام هستی حاکم کرده است که توجه به حق وحقیقت انسان را عزیز و سربلند می کند.

وی گفت : حق چیزی است که اگر انسان عزیز آن را رها کرد ذلیل می شود و اگر انسان ذلیل آن را انتخاب کند عزیز می شود و این حکم انسانها و جوامع است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد، جامعه ذلیل و عزیز را حق معیار آنها دانست و گفت: در عرصه مدیریتی حق برجسته کردن انسانهای لایق ،اعطای حقوق هرکس به اندازه توانش ،عدم تبعیض است  استفاده از حق نیست اگر نالایقی رشد داده شود ،حق تقدیر و تکریم از تلاشهاست.

وی افزود : مدیریت در عرصه کشاورزی نیز برای خودش قاعده دارد که اگر بخواهیم به عزت در عرصه کشاورزی برسیم باید قاعده های علمی شیوه داشت کاشت و برداشت در عرصه کشاورزی  رارعایت کنیم که اگر کسی رعایت نکند باروری کشت هم نمی بیند

حضرت آیت الله ملک حسینی، عامل همه مشکلات امروز را عدم رعایت قاعده های مدیریت دانست وگفت: اگر کسی را مدیر یک موقعیت صنعتی کنند اگر  صنعت بلد نباشد نابود میکندو ویرانی را به دنبال دارد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، دایره تحقیقات در عرصه مدیریت کشاورزی را بسیار مهم دانست وگفت: کاردر این عرصه باید علم بنیان و دانش بنیان باشد که منجر به فعل تاثیر ، دانش و ثروت شود .

حضرت آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه مدیر جدید مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی ومنابع استان باید با انگیزه، عزمی قوی تر از گذشته ،بانشاط و امیدوار در زمینه تحقیقات کشاورزی، استان را به سمت بالندگی سوق دهد گفت: در عرصه پژوهش وآموزش کشاورزانی را تربیت کنید که با استفاده از کارهای علمی محصولات آنها باروری بهتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: ما در منطقه کم زمینی هستیم که باید با مدیریت از همین زمین اندک بیشترین بهره برداری را در عرصه کشاورزی داشته باشیم.

وی نظارت بر محصولات کشاورزی را در زمانهای آبیاری، آفت زدایی ،چینش و برداشت مهم  توصیف کرد.

حضرت آیت الله ملک حسینی در پایان از مسئولان نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاوزی استان و مرکز تحقیقات  آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خواست نظارت معنوی خویش را دراین مجموعه ها داشته باشند و قاعده های معنوی و نماز اول وقت را مدنظر داشته باشند که اگر رعایت نکنیم ظلم اتفاق می افتد که ویران کننده است.

سخنان ارزشمند حضرت آیت الله ملک حسینی چراغ راه ما در مسیر طرحهای تحقیقاتی برای بالندگی عرصه کشاورزی است

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیزدر این دیدار به بیان گزارشی از فعالیتهای مرکز تحقیقات پرداخت وگفت: مرکز تحقیقات کشاورزی در حوزه های  آموزش کشاورزان وبهره برداران ،طرحهای تحقیقاتی  اعضای هیات علمی،پژوهش های خاص و آموزش در هنرستان کشاورزی ویژه دانش آموزان فعالیت می کند.

دکتر کاووس کشاورز با یاداوری سخنان ارزشمند و راهگشای حضرت آیت الله ملک حسینی در گردهمایی مناطق پنج گانه محققین استانهای فارس ،بوشهر ،چهارمحال بختیاری ،هرمز گان و کهگیلویه وبویراحمد گفت: این سخنان ارزشمند چراغ راه ما در مسیر حرکتهای تحقیقاتی و پژوهشی برای بالندگی عرصه کشاورزی است که در جلسه اخیر بر حسب تقاضای  محققین فایل صوتی این سخنان در اختیار اعضاء گذاشته شد.

وی گفت: مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد ۱۰۰نفر پرسنل دارد که ۳۰ نفر به کارهای پژوهشی مشغول هستند که از این تعداد ۱۵ نفر در مقطع دکترا وبقیه کارشناسی ارشد دارند.

کشاورز با بیان اینکه وظایف راهبردی مرکز تحقیقات پژوهش در زمینه مسائل کشاورزی و منابع طبیعی و حل مشکلات این بخشها در حوزه اجرا در راستای توسعه بخش کشاورزی است گفت: تلاش همکاران ما در مرکز تحقیقات این است که با کمک علمی و آموزش به کشاورزان لبخند شادی را بر لبان کشاورزان جاری کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد، پژوهش را  زیربنای توسعه دانست و گفت: هزینه در پژوهش سرمایه گذاری است و در نیا ثابت شده است به ازاء هر یک ریال پژوهش ۱۵ ریال برگشت سرمایه داریم که نشان از اهمیت تحقیق وپژوهش است.

کشاورز گفت: سیاست مرکز تحقیقات حرکت در مسیر پژوهشهای کاربردی و مشتری مدار است تا بتوانیم با آسیب پذیری که به وسیله تغییر اقلیم و خشکسالی بوجود آمده مشکلات عرصه کشاورزی برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه به واسطه تغییر اقلیم و خشکسالی های اخیر خوشبختانه در ایستگاه مرکز تحقیقاتی گچساران ۲۹ رقم  بذر گندم ،حبوبات ،دانه های روغنی و علوغه را در زمینه های مختلف به جامعه کشاورزی معرفی کرده ایم  گفت:  ۱۷۰ تن از این بذور اصلاح شده را برای کشاورزان استان  و سایر استانهایی که از نظر شرایط اقلیمی مشابه استان ما هستند تولید کردیم که با استقبال کشاورزان  روبرو شده است.

وی افزود:  تولید ۳۵۰ تن بذر برای استان در سالهای آینده را در دستور کار داریم .

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد : کهگیلویه و بویراحمد  از استانهایی است با توجه به بحث کم آبی برای پایلوت کاشت برنج به صورت خشک انتخاب شده که در شهرستانهای بویراحمد وچرام اجرا می شود.

وی گفت: بنا داریم در مرکز تحقیقات ارقامی تولید کنیم که در عین حال که عملکرد خوبی دارند در مقابل کم آبی مقاوم باشند.

کشاورز افزود: یکی از مهمترین راهبرهای  دیگر مرکز تحقیقات این است که یافته های تحقیقاتی و پژوهشی را به بهترین نحو به کارکنان وبهره برداران وجامعه هدف آموزش دهیم.

حرکت به سوی پژوهشهای کاربردی و انتقال یافته های علمی از مهمترین سیاستهای کلیدی مرکز تحقیقات کشاورزی استان

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد، به آموزشهای رسمی در مرکز تخقیقات اشاره کرد وگفت: سال گذشته هنرستان کشاورزی را که مزین به نام فقیه عالیقدر حضرت آیت الله ملک حسینی است با همکاری آموزش وپرورش ، در دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردابی راه اندازی کردیم که هم اکنون قریب به ۱۰۰ نفر در این هنرستان در رشته های متناسب با حوزه کشاورزی مشغول تحصیل هستند.

کشاورز کمبود فضای فیزیکی جهت توسعه این هنرستان را یاداور شد وگفت: انتظار داریم مسئولان در این زمینه یاریگر ما باشند و ساختمانی که در اختیار سازمان نظام مهندسی کشاورزی است تخلیه و جهت توسعه هنرستان در اختیار مرکز تحقیقات قرار بگیرد.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد، در ادامه حرکت به سوی پژوهشهای کاربردی و انتقال یافته های علمی و ایجاد سایت های الگویی محصولات کشاورزی را از مهمترین سیاستهای کلیدی کپمرکز تحقیقات کشاورزی استان عنوان کرد .

وی اصلاح الگوی کشت، توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار ،  نظارت بر تولید نهالهای سالم که نسبت به شرایط واسترسهای محیطی  مقاوم تر باشد را از برنامه های مرکز تحقیقات برشمرد وگفت : با توجه به پتانسیل استان در زمینه گیاهان دارویی که اشتغالزایی و درآمدزایی مناسبی دارند کم کار شده است  که باید در این زمینه نیز گامهای بلند تری برداریم.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد ،در پایان ضمن تشکر از رهنمودهای راهگشای حضرت آیت الله ملک حسینی اظهار امیدواری کرد که در دیدارهای بعدی خبرهای خوب وامید بخشی از عملکرد این مرکز تحقیقاتی به ایشان ومردم شریف استان ارائه نماید.

کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل هنرستان کشاورزی

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی در این دیدار نیز در این دیدار تربیت نیروی انسانی به عنوان موتور محرکه توسعه در بخش کشاورزی را بسیار مهم دانست وگفت: کشاورزی یکی از محورهای توسعه استان است که تاسیس هنرستان کشاورزی و توسعه رشته های متناسب با نیاز بخش کشاورزی در استان کهگیلویه وبویراحمد یک ضرورت است که باید دراین زمینه مسئولان اهتمام بیشتری داشته باشند.

سید ولی موسوی یکی از مهمترین مشکلات هنرستان کشاورزی در شرایط فعلی را کمبود فضای آموزشی دانست و گفت: براساس قول مساعد مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان قبل از آغاز سال تحصیلی دانش آموز در پایه دهم ثبت نام کردیم که متاسفانه الان با مشکل روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی که یک سازمان صنفی است وبابت ارائه خدمات به مردم هزینه دریافت می کند گفت: انتظار داریم حضرتعالی به مسئولان جهاد کشاورزی استان تاکیدی بفرمایید تا این ساختمان تخلیه و جهت توسعه هنرستان و تربیت نیروی انسانی دربخش کشاورزی در اختیار هنرستان قرار بگیرد.

حضرت آیت الله ملک حسینی در پایان گفت: این موضوع را پیگیری می کنم تا مشکل برطرف شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی