تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 22 نوامبر 2018 - 18:59
کد خبر : 10536

آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و تجلیل از ۱۷ برگزیده استانی/تقدیر از عملکرد کتابخانه های عمومی استان در زمینه احداث و تجهیز کتابخانه های عمومی

آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و تجلیل از ۱۷ برگزیده استانی/تقدیر از عملکرد کتابخانه های عمومی استان در زمینه احداث و تجهیز کتابخانه های عمومی

معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمددر این مراسم با تقدیر از عملکرد کتابخانه های عمومی گفت: امروزه با توسعه و گسترش فضای فیزیکی کتابخانه های عمومی در استان، ارائه راهکارها و ایده پردازی های لازم در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه از اولویت های اصلی مسولان فرهنگی استان است.

آفتاب دنا : در مراسم با شکوهی ، آیین بیست و ششمین دوره گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با عنوان «حال خوش خواندن» و تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل دفتر امور هماهنگی استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی برگزار و از ۱۷ برگزیده استانی در زمینه کتاب و کتابخوانی تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان ، مدیرکل دفتر امور هماهنگی استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با تبریک روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در جمع تلاشگران عرصه کتاب و کتابخوانی گفت: معرفی کتاب در چنین مراسمی می تواند با آگاهی بخشی به جامعه، بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را مرتفع کند.

غیاثی وجود انجمن های کتابخانه ها و ترکیب اعضای آن را یکی از مهم ترین ظرفیت های قانونی نهاد کتابخانه های عمومی در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی دانست و اظهار کرد: حضور مدیرکل آموزش و پرورش در انجمن کتابخانه ها می تواند کتابخوانی را در مدارس به عنوان یکی از سرفصل های اصلی متون درسی قرار دهد.

وجود زنگ مطالعه در مدارس در راه ترویج فرهنگ کتاب خوانی می تواند مفید واقع شود

مدیرکل دفتر امور هماهنگی استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در ادامه افزود: کتابخوانی نه به عنوان یک کار فوق برنامه بلکه به صورت برنامه اصلی در کنار متون درسی به موازات آموزش گنجانده شود.

غیاثی تاکید کرد: با وجود اینکه کتاب خوانی باید از دوران کودکی شروع شود اما بنا به مقررات قانونی آموزش و پرورش زنگ مطالعه در مدارس تصویب نشد.

وی خاطرنشان کرد: وجود زنگ مطالعه در مدارس در راه ترویج فرهنگ کتاب خوانی می تواند در بالا بردن سرانه مطالعه کشور مفید واقع شود.

آنچه باعث زوال یک جامعه می شود فرصت سوزی در زمینه مطالعه است

معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین با پاسداشت هفته کتاب و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار افزود: گفتار و کردار پیامبر اکرم(ص) می تواند زمینه ساز علاقمندی و انس جامعه با کتاب و کتابخوانی باشد.

جعفر گوهرگانی همچنین وجود بیش از ۵۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان را عزم جدی نهاد کتابخانه های عمومی برای افزایش سرانه مطالعه دانست و بیان کرد: آنچه باعث زوال یک جامعه می شود فرصت سوزی در زمینه مطالعه است.

تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه از اولویت های اصلی مسولان فرهنگی استان

معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با تقدیر از عملکرد کتابخانه های عمومی استان در زمینه احداث و تجهیز کتابخانه های عمومی گفت: امروزه با توسعه و گسترش فضای فیزیکی کتابخانه های عمومی در استان، ارائه راهکارها و ایده پردازی های لازم در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه از اولویت های اصلی مسولان فرهنگی استان است.

با تعامل ، همدلی و شفافیت در کار، محیطی آرام برای همکاران و اعضای کتابخانه های عمومی ایجاد کنیم

سرپرست کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این  مراسم با گرامیداشت روز کتاب و کتاب خوانی  گفت: ۲۴ آبان که روز بزرگداشت علامه سید محمدحسین طباطبایی است تا یکم آذر با شعار’ حال خوش خواندن’ به عنوان روز کتاب و کتاب خوانی و کتابداری نامگذاری شده است.

یاسر رحیمیان به اهم فعالیت های انجام شده در یک سال اخیر پرداخت و گفت: همواره سعی کردیم با تعامل  و همدلی و شفافیت در کار، محیطی آرام برای همکاران و اعضای کتابخانه های عمومی ایجاد کنیم.

رحیمیان یادآور شد: ۶۵ باب کتابخانه عمومی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۳۱ باب روستایی و بقیه شهری است.

وی افزود: تعداد کتب موجود در کتابخانه های استان بیش از ۵۵۰ هزار جلد بوده و سرانه آن به ازای هر یکصد نفر ۷۷ نسخه است.

رحیمیان با بیان اینکه فضای کتابخانه های عمومی استان ۱۸ هزار و ۵۵ متر مربع است گفت: سرانه به ازای هر یکصد نفر بیش از ۲ متر مربع است که با توجه به طرح های در دست اجرا در استان که پس از تکمیل و بهره برداری از آنها این فضا به بیش از سه متر مربع افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۴۷ هزار و ۶۹ عضو فعال در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد که سرانه آن به ازای هر یکصد نفر هفت عضو است.

اهداء ۲۰ هزار نسخه کتاب توسط بنیاد وفاق سبز علوی به کتابخانه های عمومی استان

سرپرست کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: در یک سال گذشته براساس توافق نامه های قبلی ۲۰ هزار نسخه کتاب از فعالان فرهنگی مانند بنیاد وفاق سبز علوی به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است.

وی گفت: خرید چهار عنوان کتاب از نویسندگان بومی استان در قالب ۲۵۰ نسخه در طی هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت و استعلام خرید ۱۵ عنوان دیگر نیز در حال انجام شدن است.

رحیمیان اظهار داشت: در یک سال گذشته جشنواره بوستان کتاب روستا و عشایر بیش از یک هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد. وی افزود: بعد از داوری جشنواره بوستان کتاب روستا و عشایر کتابخانه عمومی فارابی دهنو یکی از ۱۰ کتابخانه برتر کشوری انتخاب شد.

رحیمیان کلنگ زنی کتابخانه پارک مهروزی اکبرآباد یاسوج را از برنامه های اداره کل کتابخانه های استان در هفته کتاب سال جاری دانست و افزود: به همت بنیاد برکت بزودی شاهد افتتاح دو کتابخانه در شهر دهدشت و مادوان خواهیم بود.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد همچنین از کریمی، مدیر عامل شرکت تولیدی یاسوران، حامی برگزاری این مراسم تقدیر و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های خیرین یکی از مهترین اولویت های کتابخانه های عمومی استان جهت تامین منابع مالی است.

معرفی کتاب توسط عضو روشندل بخش نابینایان کتابخانه مرکزی یاسوج

همچنین معرفی کتاب توسط عضو روشندل بخش نابینایان کتابخانه مرکزی یاسوج و برپایی نمایشگاه کتاب در حاشیه آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار کهگیلویه و بویراحمد، از جمله برنامه های جانبی این مراسم بود.

در این آیین از کتابدار برگزیده، کتابخوانان برتر، بسیجیان نمونه به همراه دو انجمن برتر شهرستانی در زمینه برگزاری موفق انجمن‌ها، تجلیل شد.

در بخش کتابخوان برتر استانی: از سیده فاطمه موسوی، نوید بهزادی، احمدجشان، زهرا عسکری، علی تقوی پور، نجمه آقایی، نصیبه آراست، سارا باقرنیا، سلیمه اصلاحی و صدیقه درستان و کتابخوان روشندل مهدی خسروی؛ در بخش مسئول کتابخانه برتر استانی: از افسانه افضلیان، مسئول کتابخانه امید خیرآباد و در بخش انجمن های برتر کشوری: از دارا کریمی نژاد و حکمت الله سنائی، فرمانداران شهرستان های لنده و بهمئی و کتابداران بسیجی نمونه استانی، غریبعلی باهنگ و علی بخشایش تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی