تاریخ انتشار : جمعه 16 نوامبر 2018 - 9:08
کد خبر : 10447

اجرای ۴۴۰ برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد

اجرای ۴۴۰ برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد

یاسر رحیمیان گفت: ۲۴ و ۲۶ آبان ماه ثبت نام رایگان در تمامی کتابخانه های عمومی استان انجام می شود و کتابخانه های عمومی استان در این هفته به ارائه خدمات ویژه به اقشار مختلف به ویژه نابینایان، اصناف، دانشجویان و دانش آموزان اقدام می کنند.

آفتاب دنا :  سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی، ۴۴۰ برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی این استان از ۲۴ آبان ماه تا یکم آذرماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش آفتاب دنا : یاسر رحیمیان در جمع خبرنگاران با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت:۲۴ آبان ماه به مناسبت درگذشت علامه طباطبایی روز گرامیداشت مقام کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده و شعار امسال هفته کتاب «حال خوش خواندن» است.

وی  افزود :این هفته فرصت مناسبی برای ارج نهادن به زحمات کسانی است  که افتخار خادمی کتاب و کتابخانه را دارند و هدف از گرامیداشت این روز، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه و تشویق فعالان عرصه کتاب و کتابخانه است.

رحیمیان با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب در جامعه اظهار داشت: بر اهمیت کتاب و مطالعه در قرآن و در دین اسلام تاکید شده است و اولیا و انبیا و امامان معصوم بارها بر اهمیت خواندن کتاب و مطالعه در خانواده و جامعه سفارش کرده اند.

سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد ،  تعداد کتابخانه های موجود در کهگیلویه وبویراحمد اعم از شهری و روستایی را نیز ۶۵ واحد عنوان کرد و افزود: ۳۱ مورد از کتابخانه ها در روستاها و مابقی در شهر های کهگیلویه و بوبراحمد قرار دارند.

رحیمیان شمار کتاب های موجود با موضوعات و عناوین مختلف در کتابخانه های عمومی استان را نیز بیش از ۵۵۰ هزار نسخه ذکر کرد وگفت: شمار کتاب خوانان فعال در استان افزون بر ۴۶ هزار نفر است.

وی صریح کرد: امسال افزون بر ۲۰ هزار نسخه انواع کتاب به مخازن کتابخانه های استان اهدا شده و چهار هزار جلد دیگر نیز به آن ها اضافه خواهد شد.

۲۴ و ۲۶ آبان ماه ثبت نام رایگان در تمامی کتابخانه های عمومی استان

سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: ۲۴ و ۲۶ آبان ماه ثبت نام رایگان در تمامی کتابخانه های عمومی استان انجام می شود و کتابخانه های عمومی استان در این هفته به ارائه خدمات ویژه به اقشار مختلف به ویژه نابینایان، اصناف، دانشجویان و دانش آموزان اقدام می کنند.

رحیمیان عنوان کرد: امسال حدود ۱۰ میلیارد ریال به مرمت کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ میلیارد ریال نیز توسط بنیاد برکت به ۲ کتابخانه در حال احداث شهرهای مادوان و دهشت اختصاص یافت.

رحیمیان همچنین نشست کتابخوانی، جمع خوانی کتاب، قصه گویی، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، دیدار با خانواده های معزز شهدا، نمایشگاه کتاب در کتابخانه های عمومی را از مهمترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد دانست.

سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد ، دیدار با برخی مسئولان استان، چهره های فرهنگی و مذهبی و همچنین تجلیل خادمان کتاب و کتابخوانی در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در روز ۳۰ آبان از دیگر برنامه های هفته کتاب در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی خواستار همکاری سایر دستگاه های فرهنگی استان شد و گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویر احمد آمادگی دارد تا برنامه های این دوره از هفته کتاب در استان را با مشارکت دستگاه ها، نهادها و همچنین در صورت تمایل با حضور فعالان فرهنگی در بخش خصوصی اجرا کند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی