تاریخ انتشار : دوشنبه 5 نوامبر 2018 - 17:14
کد خبر : 10407

وقف ،بهترین راه دفع ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وقف ،بهترین راه دفع ناهنجاری‌های اجتماعی است.

آفتاب دنا:مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: : تحقق اقتصاد اسلامی و ترویج و احیاء فرهنگ وقف از اهداف وقف است که با ترویج این سنت حسنه خدمت بزرگی به اقتصاد کردیم به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در نشست خبری ظهر دوشنبه به مناسبت دهه وقف درمورد اراِئه

آفتاب دنا:مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: : تحقق اقتصاد اسلامی و ترویج و احیاء فرهنگ وقف از اهداف وقف است که با ترویج این سنت حسنه خدمت بزرگی به اقتصاد کردیم

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در نشست خبری ظهر دوشنبه به مناسبت دهه وقف درمورد اراِئه ی  خدمات موکب اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه اشاره کرد و اظهار داشت: به همراه اوقاف و امور خیریه استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان ارائه خدمات به زوار اربعین را بر عهده داشتیم  که تمامی هزینه ها  مردمی بود و به هیچ وجه از اعتبارات دولتی استفاده نشد.

وی در ادامه سخنان خود به اهداف وقف اشاره کرد و افزود: تحقق اقتصاد اسلامی و ترویج و احیاء فرهنگ وقف از اهداف وقف است که با ترویج این سنت حسنه خدمت بزرگی به اقتصاد کردیم، ضمن اینکه وقف بهترین راه دفع ناهنجاری‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام جنتی پوردرادامه گفت :جلوگیری از تجمع و تمرکز ثروت وشکل گیری  خدمات شهری ،روستایی،وآموزش وقف را از دیگر اهداف این مهم  برشمرد.

جنتی‌پور به وقف در حوزه قرآن، ساخت و ساز بقاع متبرکه و احیاء موقوفات به عنوان سه ماموریت اوقاف در حوزه وقف اشاره کرد و گفت: ۲۲۵موقوفه داریم که تنها ۷۰ مورد از این موقوفه‌ها دارای سند بودند که در حال حاضر برای ۷۰۰ موقوفه سند تثبت مالکیت صادر شده است، هر موقوفه چند رقبه دارد که تعداد رقبه‌ها یک هزار ۶۶۱ مورد دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموعه ۲۲۵ بقعه متبرکه تنها ۶۰ بقعه دارای درآمد ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است که درآمدهر امامزاده صرف همان امامزاده می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سرقت از امامزاده علی(ع) شهرستان چرام گفت: سرنخ‌هایی به دست آمده و ما اقدامات قضایی و انتظامی را انجام دادیم اما متاسفانه عده‌ای از سارقان دفاع می‌کنند که از این افراد گلایه‌مند هستیم.

جنتی‌پور به برنامه های هفته وقف اشاره کرد و گفت: با هدف ترویج فرهنگ  نواختن زنگ وقف  در هنرستان کار و دانش وحدت  ، غبار روبی از گلزار شهدا در مجاورت امامزادگان، برپایی نمایشگاه همه واقف باشیم، برگزاری مراسم رحلت پیامبر اکرم(ص) و قرائت زیارت نامه اربعین، برنامه‌های شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌های دهه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از اداره کل ورزش و جوانان استان انتقاد کرد و افزود: مکان ورزشگاه تختی یاسوج، ساختمان اداری ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد همه وقف هستند اما ورزش و جوانان اجاره پرداخت نمی‌کند و در حق وقف و واقفان اجحاف می‌کند و فردای قیامت باید پاسخگو باشد.

وی در پایان به وقف در حوزه قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از معلمان روحانی خانه خود را برای امورات قرآنی وقف کرده است، ضمن اینکه امور قرآنی اوقاف ۳۰ محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار کرد و برای مسابقات قرآنی از ۵۲۰ نفر ثبت‌نام به عمل می‌آید.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی