تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اکتبر 2018 - 23:03
کد خبر : 10325

معلمی خلاق دردبستان دخترانه نوردانش یاسوج که با ابزارهای خلاقانه لحظات تدریس را جذاب می کند/تصاویر

معلمی خلاق دردبستان دخترانه نوردانش یاسوج که با ابزارهای خلاقانه لحظات تدریس را جذاب می کند/تصاویر

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، افسانه بناریان که پایه سوم ابتدایی را دراین دبستان تدریس می کند هدف از این فعالیتهای خلاقانه را ترغیب دانش آموزان به فعالیتهای عملی ومهارتی عنوان کرد

آفتاب دنا : اقدامات خلاقانه معلم پایه سوم ابتدایی دبستان غیر دولتی دخترانه نوردانش یاسوج در تدریس دانش آموزان منجر به فعالیت و یادگیری بیشتر دانش آموزان درکلاس درس شده است.

 به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، افسانه بناریان که پایه سوم ابتدایی را دراین دبستان تدریس می کند هدف از این فعالیتهای خلاقانه را ترغیب دانش آموزان به فعالیتهای عملی ومهارتی عنوان کرد وگفت: ابزارهای خلاقانه که خلاقیت را تحریک می کند برای شناسایی توانایی های خلاقانه دانش آموزان و تشویق آنها به مشارکت و کار گروهی بسیار تاثیر گذار است.

وی تشویق ایده های خلاقانه دانش آموزان را برای بارو کردن روح اعتماد به نفس و خود باوری در آنان را  یاداور شد وگفت: باید به دانش آموزان در کلاس آزادی داده شود تا به تولید ایده های جدید بپردازند.

این معلم خلاق معتقد است تجربیات دنیای واقعی در کنار مطالب درسی دانش آموزان، لحظات تدریس را تازه تر کرده و یادگیری را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

بناریان در ادامه با بیان اینکه انسانها بیشترین تاثیر را از محیط اجتماعی می پذیرند می گوید: محیط کلاس درس که به خوبی تزئین شده، سرگرم کننده و جذاب است و باعث تحریک ذهن دانش آموز و کمک به فکر کردن و یادگیری بهتر او خواهد شد.

وی که کلاس خود را متناسب با مطالب درسی دانش آموزان تزیین می کند بر این باور است که چنین محیط خلاق و تحریک کننده به آنها کمک خواهد کرد که کشف کنند آنچه را که باید بدانند و آنها را تشویق به یادگیری بهترمی کند.

این معلم پایه سوم ابتدایی دبستان غیر دولتی دخترانه نور دانش یاسوج می گوید : درس ها زمانی برای دانش آموزان جذاب می شوند که شما آن ها را مانند یک داستان معرفی کنید ویا در اشکال مختلف به صورت عملی آنها را به تصویر بکشید وحتی درس های ریاضی را می توان به داستان های جالبی مرتبط کرد تا دانش آموزان بهتر متوجه شوند.

معلمانی که از خود رفتار خلاق نشان می دهند، محیط های کلاس درس را  جوری به وجود می آورند که خلاقیت را ارتقا می دهند و فضای شادی را برای دانش آموزان رقم می زنند تا دانش آموزان از محیط مدرسه و کلاس لذت ببرند.

انتظار می رود مسئولان و متولیان آموزشی و پرورشی در استان با تشویق عملی چنین معلمانی در دوره ابتدایی تجربیات آنان را به دیگر معلمان منتقل نموده تا  شاهد رشد وبالندگی نونهالان عزیز در اقصی نقاط کشور عزیزمان بالاخص استان کهگیلویه وبویراحمد باشیم.

بدون تردید شادی آفرینی معلمان برای دانش آموزان از مهمترین اهداف آموزش وپرورش است که در دبستان خوشنام دخترانه نوردانش یاسوج  نمود عینی یافته است که اقدامی در خور تحسین و شایسته تقدیر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی