تاریخ انتشار : جمعه 7 فوریه 2014 - 6:17
کد خبر : 103

انقلاب اسلامی اراده الهی و مردم را مشی خود قرار داد

انقلاب اسلامی اراده الهی و مردم را مشی خود قرار داد

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفـت: در میان ادیان الهی، اسلام گفتمانی نوین برای اداره جامعه بشری مطرح می کند که اراده الهی و مردم در آن مورد توجه قرار گرفته و انقلاب و جمهوری اسلامی این مشی را دنبال می کند. دکتر فتاح محمدی در آیین تجدید میثاق دانشگاه هیان با

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفـت: در میان ادیان الهی، اسلام گفتمانی نوین برای اداره جامعه بشری مطرح می کند که اراده الهی و مردم در آن مورد توجه قرار گرفته و انقلاب و جمهوری اسلامی این مشی را دنبال می کند.

دکتر فتاح محمدی در آیین تجدید میثاق دانشگاه هیان با آرمان های شهدا و امام خمینی (ره) در گلزار شهدای یاسوج افزود: انقلاب اسلامی در راستای رسالت انبیا الهی و قیام عاشورا شکل گرفت و تداوم یافت.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) با تاسی از قرآن کریم به عنوان منشور اساسی در راستای تحقق اهداف بلند و حقوق ملت ایران قدم برداشت و به تبیین انقلاب پرداخت.

محمدی با اشاره به اینکه، انقلاب با تحول و جهاد درونی ایجاد می شود، تصریح کرد: جهاد درونی زمانی در راستای تحقق فرامین الهی و حکومت الله و زمانی نیز برای تحقق کفر است.

وی، طلیعه شکل گیری انقلاب اسلامی را جهادی و درونی خواند و ابراز داشت: مهمترین عنصر این جهاد و انقلاب درونی آزادی خواهی و رسیدن به کرامت انسانی است.

وی افزود: با این انقلاب، استقلال، آزادی و توجه به کرامت انسانی مبتی بر قوانین و حکومت الهی در ایران شکل گرفت و زمینه را برای تحول بزرگتر در جامعه جهانی بوجود آورد.

محمدی، مهمترین عنصر در شکل گیری انقلاب اسلامی را رهبری کارآمد و ویژگی های جذاب امام خمینی(ه) عنوان کرد و گفت: روحیه ساده زیستی امام راحل که با زندگی مردم تطبیق داشت، ایجاد فضای صمیمیت در جامعه شد.

وی، هوشمندی امام خمینی(ره) در مدیریت حرکت و پیشبرد انقلاب را تعیین کننده خواند و بیان کرد: این ویژگی زمینه را برای انسجام و وحدت قشرهای مختلف مردم شامل احزاب، کشاورزان، دانشجویان، قومیت ها و سایر گروه ها فراهم کرد.

محمدی با تبریک ایام الله دهه فجر و سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهارداشت: جمع کردن این گروه ها با سلایق گوناگون در کنار هم از ویژگی ها برجسته امام خمینی (ره ) است که پیروزی انقلاب اسلامی را محقق کرد.

وی، ایدئولوژی بی بدیل امام خمینی (ره) و نقش مکتب در پیروزی انقلاب اسلامی را موجب به وجود آمدن شرایط جدید و تحولات گسترده در دنیا عنوان کرد.

محمدی به دو گفتمان در منشا حاکمیت اشاره کرد و گفت: یک گفتمان قدرت را از آن دموکراسی و تنها برای مردم می دانند و به چیز دیگری قائل نیستند و گفتمان دیگر نگاه تئوکراتیک است که تمام قدرت را از آن خدا می داند و مردم نقشی در تعیین سرنوشت خویش ندارند.

وی ابراز داشت: اسلام گفتمان جدیدی برای اداره جامعه بشری مطرح می کند که هم اراده الهی و هم اراده مردم در آن مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی افزود:این گفتمان بیداری اسلامی را در جامعه شکل می دهد و مسئولیت خواهی از انسان در گرو حق انتخاب را بوجود می آورد.

وی گفت: این گفتمان فلسفه شکل گیری انقلاب که در راستای بعثت انبیا و تحقق نقش خلیفه الهی است را به خوبی مشخص کرد.

وی، توان استفاده از بسیج عمومی را از ویژگی های بارز امام خمینی(ره) دانست و گفت: اتکا به قدرت مردمی از سوی امام راحل تحول بزرگی را در جامعه بشری بوجود آورد.

محمدی عنوان کرد: اگر در حال حاضر تمام کشورهای دنیا در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفته اند به خاطر اتکای این کشور به بسیج عمومی و مردمی است.

وی ابراز داشت: ایران اسلامی معتقد به اصل برابری انسان ها و اصل توحیدی بوده و دین اسلام دین منادی صلح و امنیت است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی