تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 اکتبر 2018 - 18:11
کد خبر : 10288

گزارش تصویری ستاد هیات امنای شهید گمنام دانشگاه فنی وحرفه ای استان

گزارش تصویری ستاد هیات امنای شهید گمنام دانشگاه فنی وحرفه ای استان

آفتاب دنا :  جلسه ستاد هیات امنای شهید گمنام دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان ،مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس ،رئیس و معاونین فنی وحرفه ای استان و حضور نمایندگان دیگر دستگاههای اجرایی عضو در محل دانشکده فنی وحرفه ای دختران برگزار شد.

آفتاب دنا :  جلسه ستاد هیات امنای شهید گمنام دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان ،مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس ،رئیس و معاونین فنی وحرفه ای استان و حضور نمایندگان دیگر دستگاههای اجرایی عضو در محل دانشکده فنی وحرفه ای دختران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا را زنده نگه داشتن ارزشهای والای انسانی عنوان و بر حفاظت از آرمانهای شهدا تاکید کرد.

دکتر رحیم امین زاده گفت:ارامش وامنیت امروز ایران اسلامی مدیون ایثار وفداکاری و از جان گذشتگی شهدای عزیز انقلاب اسلامی است که زنده نگه داشتن یاد شهدا باعث تداوم انقلاب اسلامی و حفاظت از آرمانهای بلند شهیدان است.

وی تدفین شهدای گمنام در محیطهای علمی وفرهنگی را گامی ارزشمند و مهم دانست که اثرات معنوی فراوانی برای اساتید و دانشجویان دارد.

امین زاده افزود: اساتید ،دانشجویان و کارکنان دانشگاه فنی وحرفه ای استان به وجود این شهید گمنام در محوطه این دانشگاه افتخار می کنند و بر خود می بالیم که میزبان شهدا هستیم .

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد از آمادگی این دانشگاه برای ساخت المانی در شان این شهید خبرداد وگفت: همه باید در کمک کنیم تا مقبره ای متناسب با محیط علمی وفرهنگی دانشگاه ودر شان شهدا که استحکام سازه ای خوب وماندگاری داشته باشد بنا نماییم.

وی گفت: برای ساخت المان این شهید گمنام ۲۰۰میلیون تومان برآورد شده است که نیازمند همکاری دستگاهها ی اجرایی هستیم.

هیچ کاری را به اندازه پیگیری تدفین  وساخت المان شهید گمنام در محوطه دانشگاه پیگیری نکرده ام

رئیس مرکز دختران و معاون فرهنگی ودانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای استان نیز با بیان اینکه در طول دوران مدیریت خود در این دانشگاه هیچ کاری را به اندازه پیگیری تدفین این شهید گمنام در محوطه دانشگاه و ساخت المان آن پیگیری نکرده ام گفت: با استانداری ،مدیران دستگاههای اجرایی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خیرین و سرمایه گذاران مکاتبات و رایزنی هایی برای ساخت المانی درشان شهدا داشته ام.

فرزانه آرامش با اطمینان به اینکه یک لحظه در پیگیری برای سامان بخشیدن به مقبره این شهید گمنام غافل نبودیم گفت: در این مدتی که محوطه دانشگاه فنی وحرفه ای مزین به مقبره این شهید است اثرات معنوی آن را در میان اساتید و دانشجویان لمس کرده ایم.

وی افزود: مردم،مسئولان، استادان و دانشجویان در مراسم تشییع پیکر این شهید گمنام حماسه بی نظیری خلق کردند و این پیام را به تمامی دشمنان انقلاب اسلامی رساندند که جوانان این مرز و بوم هیچگاه دست از ارزش‌های انقلاب اسلامی نکشیده و ادامه دهنده راه و مسیر شهدا در همه زمان‌ها خواهند بود.

آرامش تکریم از مقام شهدا را یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار دانست و خاطرنشان کرد: تدفین این شهداء به عنوان نماد عشق و ایثار در محیط دانشگاه، گویای این است که محیط دانشگاه لازم است علاوه بر ترویج علم و دانش محل ترویج فرهنگ شهادت و ایثار باشد.

ساخت المانی در شان شهید گمنام طی یک پروسه زمانی مشخص پیگیری و به اجرا دربیاید

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان کهگیلویه وبویراحمد  در این جلسه به بیان اهمیت وضرورت تدفین شهدای گمنام در محیطهای علمی ودانشگاهی اشاره کرد وگفت: شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می‌کند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می‌پیوندد.

سرهنگ امیرعباس آسمند با تقدیر ازپیگیرهای رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان برای تدفین شهید گمنام در محوطه این دانشگاه گفت: یادمانهای شهدای گمنام در نقاط مختلف ادارات ،بوستانها و فضاهای آموزشی بنا به درخواست مسئولان مرتبط انجام می گیرد که تقاضای دانشکده فنی وحرفه ای دختران برای تدفین شهید گمنام در این محیط علمی انجام گرفته است که بر اساس آیین نامه تدفین شهید گمنام برای حفظ و نگهداری و ساخت المان شهید دستگاه متقاضی باید با تشکیل ستاد هیات امنای شهید و صدور ابلاغ برای اعضاء نسبت به ساماندهی آن اقدام نماید.

وی با تشریح فرآیند تشکیل ستاد و اعضای آن گفت: رئیس دانشگاه به عنوان رئیس ستاد و اعضای شورای فرهنگی و معاونین دانشگاه به عنوان عضو هستند .

وی افزود : دراین ستاد یک نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و یک نفر از خانواده شهدا به پیشنهاد سپاه فتح و بنیاد شهید اعضای دیگراین ستاد هستند.

وی با انتقاد از عدم حضور فرماندار ،شهردار و شورای شهر در این جلسه گفت: همه باید در مقابل شهدا احساس مسئولیت کنیم و از نگاه شعاری پرهیز کنیم و در میدان عمل برای زنده نگه داشتن یاد شهدا کوتاهی نکنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان کهگیلویه وبویراحمد نخسین دستور کار ستاد هیات امنای شهید دانشگاه فنی وحرفه ای استان را ساخت المانی در شان این شهید در محیط دانشگاه عنوان کرد واز مسئولین دانشگاه خواست طی یک پروسه زمانی مشخص این کار پیگیری و به مرحله اجرا دربیاید.

فراخوان تهیه نقشه المان مقبره شهید  گمنام بین اساتید ودانشجویان

معاون آموزشی دانشگاه فنی وحرفه ای استان نیز در این جلسه گفت: جهت تهیه نقشه المان این شهید والامقام فراخوانی بین اساتید ودانشجویان انجام خواهد شد.

مهرداد موحد گفت: در این فراخوان طرحهای ارائه شده داوری و طرحی که پارامترهای لازم را داشته باشد که هم از نظر هزینه و هم از نظر استحکام سازه ای مقرون به صرفه باشد انتخاب وبه اجرا  در خواهد آمد.

همه مسئولان  برای ساخت المان شهدای گمنام  گره گشایی کنند

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه بویراحمد نیز در این جلسه گفت: عزم خوبی از طرف مسئولان دانشگاه فنی وحرفه ای برای تدفین این شهید انجام گرفت که حضور مردم ،مسئولان ،اساتید و دانشجویان در تدفین این شهید فضای معنوی زیبایی را فراهم کرد که شایسته تقدیر است.

داریوش مثنوی افزود:  به برکت  خون شهدای انقلاب اسلامی، امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بر قله‌های رفیع افتخار ایستاده است.

وی شهادت را از بر‌ترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدّس‌ترین مفاهیم معارف الهی دانست و گفت: همه مسئولان دستگاهها و سازمانها باید با ارائه راهکار و گره گشایی و کمک کنند تا المان شهدای گمنام آنگونه که در شان شهدای عزیز است ساخته شود.

در این جلسه اعضای شورای فرهنگی دانشگاه فنی وحرفه ای  و نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل نوسازی مدارس به بیان نقطه نظرات خویش پیرامون ساخت المان شهید گمنام در دانشگاه فنی وحرفه ای  بیان کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی