تاریخ انتشار : جمعه 5 اکتبر 2018 - 12:40
کد خبر : 10217

ابلاغ ۱۰۰درصدی اعتبارات اشتغالزایی روستایی و صدرنشینی بویراحمد در جذب تسهیلات اشتغالزایی

ابلاغ ۱۰۰درصدی اعتبارات اشتغالزایی روستایی و صدرنشینی بویراحمد در جذب تسهیلات اشتغالزایی

پروانه نیک مرام گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در شهرستان بویراحمد هم اکنون به ۷۱ درصد رسیده که جا دارد از آقای فرماندار و دکتر احمدی استاندار که شخصاً پیگیر پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری هستند، تشکر کنم.

آفتاب دنا : شورای اشتغال شهرستان بویراحمد به ریاست شاهرخ کناری فرماندار و با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان در این نشست گفت: به دلیل عملکرد خوب استان ۱۰۰ درصد اعتبارات اشتغالزایی روستایی و عشایری به استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد.

پروانه نیک مرام افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث تسهیلات روستایی و عشایری خوشبختانه روند رو به رشدی داشته است که در شهرستان بویراحمد در آخرین جلسه کارگروه اشتغال که با حضور استاندار استان برگزار شد، اعلام کردیم که ۶۱ درصد تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان بویراحمد پرداختی داشتیم .

پرداخت ۷۱ درصدی تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان بویراحمد

دبیرشورای اشتغالی استان خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در شهرستان بویراحمد هم اکنون به ۷۱ درصد رسیده که جا دارد از آقای فرماندار و دکتر احمدی استاندار که شخصاً پیگیر پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری هستند، تشکر کنم.

نیک مرام افزود: برای رفع بلاتکلیفی طرح های مانده در بانک ها و تعیین تکلیف طرح های برگشت خورده در بخش تسهیلات روستایی و عشایری و فراگیر دستگاه های دولتی باید پای کار بیایند.

وی درادامه گفت: ۴۶ میلیارد تومان به شهرستان بویراحمد در بحث اشتغالزایی روستایی و عشایری اختصاص داده شد که ۳۳ میلیارد تومان آن را تاکنون پرداخت کردیم، و از ۶۸ میلیارد تومان طرح‌های مصوب شده ۴۳ میلیارد تومان در بانک‌ها انعقاد قرارداد شده است.

۶۴۶ طرح روستایی در کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات گرفتند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: بیش از ۶۴۵ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری به ۶۴۶ طرح در سراسر مناطق این استان پرداخت شد.

پروانه نیک مرام اظهار داشت: یک هزار و ۴۶۲ طرح اشتغال روستایی و عشایری با چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار امسال در این استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

وی افزود: هم اینک با متقاضیان ۶۹۴ طرح به مبلغ ۹۳۴ میلیارد ریال انعقاد قرار داد شده که تسهیلات ۶۴۶ مورد از آن‌ها پرداخت شده است.

نیک مرام بیان کرد: طرح‌های معرفی شده به بانک‌های استان به تفکیک هر دستگاه سازمان جهاد کشاورزی ۵۴۴، فناوری اطلاعات و ارتباطات ۲۵، صنعت، معدن و تجارت ۲۸۰، میراث فرهنگی ۵۳۷، امور عشایر ۲۵، صندوق کارآفرینی ۵۳ مورد هستند.

وی عنوان کرد: بانک کشاورزی استان با پرداخت بیش از ۳۷۱ میلیارد ریال بیشترین میزان پرداختی تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مبلغ سهمیه ابلاغی تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی به کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال بوده است.

هیچ کوتاهی از مدیران در بحث جذب اعتبارات اشتغالزایی پذیرفته نمی‌شود

فرماندار بویراحمد در این نشست با بیان اینکه ۵۷۳ پرونده تسهیلات اشتغالزایی بلاتکلیف در بانک‌ها داریم، از بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر کرد و گفت: این بانک ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان بویراحمد پرداخت کرده است.

شاهرخ کناری از دستگاه‌های دولتی خواست تا در خصوص تعیین تکلیف طرح‌های بر زمین مانده تدبیری بیندیشند و اظهار کرد: بانک‌ها همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری داشته باشند و با توجه به شرایط شهرستان و استان عمل کنند.

وی افزود: از بانک‌ها درخواست داریم که نه قانون را بشکنند و نه سخت گیری کنند، بلکه با سنجیدن شرایط شهرستان بویراحمد و وضعیت معیشت مردم به گونه‌ای عمل کنند که شاهد رونق اقتصادی و اشتغال جوانان این دیار باشیم. یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان نظام بحث اشتغالزایی جوانان است.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه هیچ کوتاهی از مدیران در بحث جذب اعتبارات اشتغالزایی پذیرفته نمی‌شود، اظهار کرد: دولت اعتبارات ویژه‌ای برای اشتغالزایی روستایی و عشایری گذاشته است و من خواهش دارم برای جذب این اعتبارات کوتاهی انجام نگیرد. لذا نمی‌توان مردم را معطل سهل انگاری برخی مدیران و سخت گیری‌های بی‌مورد کرد.

کناری گفت: از اعتبارات اشتغالزایی روستایی ۴۶ میلیارد تومان به شهرستان بویراحمد اختصاص داده شد که ۷۱ درصد این اعتبارات را جذب کردیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی