تاریخ انتشار : جمعه 5 اکتبر 2018 - 11:58
کد خبر : 10214

پویایی و نشاط دانشجویی با عضویت درکانون های فرهنگی هنری و تشکل های دانشجویی

پویایی و نشاط دانشجویی با عضویت درکانون های فرهنگی هنری و تشکل های دانشجویی

دکتر نوروز هاشمی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خواست با عضویت در کانون های فرهنگی هنری، تشکل های دانشجویی و برنامه های مذهبی بستر را برای پویایی و نشاط دانشجویی در محیط دانشگاه بیش از پیش فراهم نمایند.

آفتاب دنا : در مراسم با شکوهی و با حضور دکتر هاشمی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان، حجت الاسلام موسوی نسب مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر کرمی سرپرست پردیس شهید ایزدپناه، خانم دکتر نوری سرپرست پردیس کوثر، آقای فضلی رئیس هسته گزینش استان و سایر معاونان و کارکنان دو پردیس  آیین استقبال از دانشجویان جدید الورود در سالن اجتماعات پردیس شهید ایزدپناه برگزار شد.

ورود ۲۰۸ دانشجو به دانشگاه فرهنگیان و قدم نهادن در راه پر از عشق و ایثار معلمی

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه تروریستی اهواز، قدم نهادن در راه پر از عشق و ایثار معلمی را به دانشجو معلمان پذیرفته شده در کنکور سراسری  و ورود آنان به دانشگاه فرهنگیان راتبریک گفت.

دکتر نوروز هاشمی گفت:درآزمون سراسری سال جاری ۲۰۸ دانشجو در رشته های مشاوره و راهنمایی و آموزش ابتدایی در دو پردیس کوثر و شهید ایزدپناه توفیق ورود به دانشگاه فرهنگیان را داشتند که بیشتر آنان که رتبه های برتر را داشتند این دانشگاه را انتخاب کردند.

وی افزود: هم اکنون قریب به ۸۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند.

دانشجویان برای پویایی و نشاط دانشجویی درکانون های فرهنگی هنری و تشکل های دانشجویی عضو شوند

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با بیان اینکه محیط های علمی از قداست خاصی برخوردار است و نقش بسیار مهمی در پرورش انسانها در ابعاد مختلف دارد از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خواست با عضویت در کانون های فرهنگی هنری، تشکل های دانشجویی و برنامه های مذهبی بستر را برای پویایی و نشاط دانشجویی در محیط دانشگاه بیش از پیش فراهم نمایند.

دکتر هاشمی دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی راهبردی و دارای جایگاهی ویژه در نظام تعلیم و تربیت برشمرد و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با حضور در دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت ماه سال جاری این دانشگاه را مرکز ثقل آموزش و پرورش معرفی نمودند و تربیتِ معلم شایسته در تراز جمهوری اسلامی و آموزش، بهسازی و ارتقاء کیفی معلمان  را از وظایف دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد

معلمان در پرورش استعدادها و جهت دهی زندگی نسل های آتی نقش تعیین کننده ای دارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد به اهمیت نقش معلمی اشاره کرد وگفت: معلم انسان و نسل آینده را می سازد و سه شایستگی علمی، تربیت حرفه ای و تربیت اخلاقی، صرفا در دانشگاه  فرهنگیان شکل می گیرد که در این نقش دانشگاه فرهنگیان زیرساختی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: معلمان در پرورش و به ظهور رساندن استعدادهای دانش آموزان و جهت دهی زندگی نسل های آتی نقش تعیین کننده ای دارند.

حضور در محیط های علمی گامی ارزشمند در راستای پویایی ونشاط اجتماعی

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  در دانشگاه فرهنگیان استان نیز  در این آیین ضمن تبریک به دانشجویان جدید الورود در سخنانی با اشاره به روایت های معصومین  و تقسیم بندی  علم به دو دسته علم نافع و علم غیر نافع  گفت: علم به مانند نوری است که روشنی بخش و موجب هدایت افراد جامعه به سمت کمالات انسانی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب حضور درمحیط های علمی ودانشگاهی را گامی ارزشمند در راستای تعالی ،پویایی ونشاط اجتماعی دانست  وگفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که در رسالت خطیر معلمی گام نهاده اند باید با احساس مسئولیت بیشتر از دوران دانشجویی خویش برای دانش افزایی و استفاده بهینه از فرصتها تلاش نمایند.

اخلاق مداری مهمترین صفت و مشخصه بارز معلمی

سرپرست پردیس شهید ایزدپناه  نیز در سخنانی  به ویژگی های دوران جوانی ازقبیل قدرت، انگیزه، انرژی، آرمان گرایی و کسب تجربه اشاره کرد وگفت:آرمان گرایی در کنار واقع بینی دارای ارزش است که شرط عبور موفق از پیچ خم ها و فراز ونشیب های زندگی است.‌

دکتر کرمی بی تفاوتی اجتماعی  امری مورد نکوهش و خطرناک عنوان کرد و بر پاسداشت ارزش ها و نقش آفرینی  دانشجویان در محیط دانشگاهی جهت تبدیل شدن کمالات بالقوه به کمالات بالفعل تاکید کرد.

سرپرست پردیس شهید ایزدپناه مهمترین صفت و مشخصه بارز معلمی را اخلاق مداری بیان کرد واز دانشجویان خواست با استفاده از فرصت دانشجویی و علم آموزی برای رشد کمالات وسجایای اخلاقی تلاش نمایند.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نقش تاثیر گذاری در تربیت نسلهای آینده دارند.

دکتر نوری سرپرست پردیس کوثر نیز در این آیین با تبریک به دانشجویان جدید الورورد دانشگاه فرهنگیان را به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب نقطه ثقل نظام آموزشی کشور دانست وگفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نقش مهم وتاثیر گذاری در تربیت نسلهای آینده نظام اسلامی دارند.

رویکرد هسته گزینش حفظ کرامت دانشجویان است

رئیس هسته گزینش استان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه نیروی انسانی محور توسعه در هر جامعه می باشد بر وظیفه نظام آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی تاکید کردند. آقای فضلی رویکرد هسته گزینش را حفظ و کرامت حقوق دانشجویان و عدم سخت گیری جهت اسلام گریزی دانشجویان دانستند و از برگزاری جلسه اختصاصی برای تبیین اصول انضباطی برای دانشجویان دو پردیس در آینده ای نزدیک خبر دادند.

در این آیین باشکوه  ضمن مدیحه سرایی در سوگ اهل بیت ،نکات آموزشی ، دانشجویی و خوابگاهی توسط معاونان آموزشی و دانشجویی و سرپرست سرای دانشجویی برای دانشجویان تشریح شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی