تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 سپتامبر 2018 - 16:32
کد خبر : 10162

مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد مهرماه امسال کلنگ‌زنی می‌شود

مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد مهرماه امسال کلنگ‌زنی می‌شود

سرهنگ امیرعباس آسمند گفت: افزون بر ۳۰ هزار رزمنده کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس با حضور در عملیات های مختلف حماسه های مثال زدنی از خود نشان دادند.

آفتاب دنا : مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوران دفاع مقدس دوران طلایی انقلاب اسلامی است که تا ابد بر صفحات زرین تاریخ خواهد درخشید.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،سرهنگ امیرعباس آسمند  در جمع خبرنگاران  ضمن بیان گزارشی از فعالیتهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گفت: پرداختن به موضوع جنگ تحمیلی و زنده‌نگهداشتن خاطرات و ایثارگری های رزمندگان و انتقال آنها به نسل های آینده امری ضروری است چراکه فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه های دینی، قرآنی و عاشورا و محرم است.

دفاع مقدس عامل تحکیم انقلاب اسلامی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگرفته از نهضت عاشوراست و همزمانی این دو مهم با همدیگر یک ظرفیت مناسب محسوب می شود.

آسمند با بیان اینکه دفاع مقدس عامل تحکیم انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: هفته دفاع مقدس می تواند هویت بخش نسل های مختلف ما باشد.

وی عنوان کرد: برای هفته دفاع مقدس از یک ماه قبل، ستادهای استانی تشکیل شدند و کارهای اجرایی آن در ستادها طرح و کمیته ها و کارگروه های مختلفی تشکیل شد که وظیفه هر کمیته و کارگروه نیز تعیین شد که در این هفته چه کارهایی باید انجام شود چرا که برنامه های مهمی در هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شود.

برگزاری اولین جشنواره استانی رسانه و هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در تشریح برنامه های  اجرایی هفته دفاع مقدس  گفت: برنامه های مختلفی با همکاری دستگاههای مختلف و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استان در حال برگزاری است .

آسمند از برگزاری اولین جشنواره استانی رسانه و هفته دفاع مقدس با موضوع گرامی‌داشت  هفته دفاع مقدس و رزمایش ۲۰ هزار نفری  و اقتدار عاشورایی محمد رسول‌الله(ص) ۲ در کهگیلویه و بویراحمد خبر دادو گفت: این جشنواره در محورهای گزارش، یادداشت، عکس نوشته و کلیپ با همکاری سازمان بسیج رسانه استان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره  را  ۱۵ مهرماه ۹۷  عنوان کرد و گفت:  علاقمندان آثار خود را به  دبیرخانه جشنواره واقع در سازمان بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد به نشانی یاسوج، بلوار امام خمینی(ره)، جنب کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد ارسال  نمایند.

رونمایی  از اپلیکیشن در حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از رونمایی پنج اپلیکیشن در حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: این نرم‌افزارها توسط مدیریت فضای مجازی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تولید شده است.

آسمند افزود: اپلیکیشن «فرمانده آسمانی» جهت معرفی شهید «ستار اورنگ» نخستین شهید مدافع حرم استان طراحی شده است.

آسمند بیان کرد: اپلیکیشن «پد خندق» با هدف معرفی عملیات غرورآفرین «پد خندق» که برگ زرینی از افتخارآفرینی رزمندگان دلاور استان کهگیلویه و بویراحمد است تولید و آماده انتشار شده است.

وی عنوان کرد: نرم افزار «سردار دل‌ها» از دیگر نرم‌افزارهای فضای مجازی است که جهت معرفی سرتیپ شهید «جواد هرمزپور» از سرداران بنام هشت سال دفاع مقدس استان پیاده‌سازی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرم‌افزار «فاتحان شمال غرب» نیز جهت معرفی شهیدان «گودرز نجفی»، «عبدالمحمد خرم‌روز»، «حبیب آرام‌زاده»، «قاسم قاسمی»، «آیت صدیقی»، «محمد سهرابی ثانی»،و «قاسم احمدی» تیپ ۴۸ فتح در شمال غرب که مردادماه سال ۹۰ در درگیری با گروه پژاک به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، تولید شده است.

وی ابراز کرد: نرم‌افزار «عقاب آسمانی» نیز به معرفی شهید «ابراهیم امیدبخش» می‌پردازد که  با گرفتن ساعت طلای خلبانان در آمریکا به میهن عزیزمان بازگشت و در عملیات آزادسازی سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد مهرماه امسال کلنگ‌زنی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری ازسخنانش گفت: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در زمینی به وسعت ۱۳ هزار مترمربع در مهرماه امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

سرهنگ آسمند افزود: ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای طراحی مرکز فرهنگی دفاع مقدس اختصاص یافته بود که طراحی‌های لازم صورت گرفت و  در نشستی که در روزهای اخیر با مسئولان استانی داشتیم قرار شد که ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای ادامه کار تخصیص داده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تصویب شده است و امیدواریم در برنامه ششم توسعه این پروژه را به پیشرفت خوبی برسانیم.

آسمند با تأکید بر اینکه باید آنچه رزمندگان ما در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل خلق کرده‌اند را بتوانیم به نسل‌های آینده انتقال دهیم تا روح حماسی در وجود آنها دمیده شود، عنوان کرد: بازسازی شرایط دفاع مقدس می‌تواند تاریخ دفاع مقدس را برای ما ملموس کند.

وی شهدا را سرمایه‌های انقلاب و الگوهای مدیریت جهادی عنوان و بیان کرد: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد در راستای گسترش و حرکت در مسیر آرمانهای شهدا، خدمتگزاران خوبی برای نظام باشیم.

رونمایی از ۶ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته دفاع مقدس امسال ۶ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

سرهنگ امیرعباس آسمند با بیان اینکه تاریخ دفاع مقدس کلیدواژه تمام تاریخ  ملت ایران است که سبب تثبیت انقلاب اسلامی شد گفت: نمایش رژه و اقتدار نیروهای مسلح استان در نخستین روز از هفته دفاع مقدس با شکوهتر از همیشه برگزار شد که دشمنان تاب تحمل اقتدار نیروهای مسلح را نداشتند و در اهواز با حمله ناجوانمردانه جمعی از هموطنانمان را شهید ومجروح کردند.

وی از شبیه سازی عملیات ثامن‌الائمه که یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس و شکست حصر آبادان است توسط تیپ ۴۸ سپاه فتح استان در هفته دفاع مقدس خبرداد  وگفت:بهره‌برداری از چندین یادمان شهدای گمنام، برگزاری نشست‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی دفاع مقدس در ادارات استان، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه  را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال عنوان کرد.

وی همایش زن و دفاع مقدس، جشنواره شعر دفاع مقدس، جشنواره رسانه و دفاع مقدس، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس و اماکن عمومی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در سراسر استان، برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی جنگ و برگزاری نمایش خیابانی در پارک ساحلی با موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در هفته دفاع مقدس در حال برگزاری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزاری چندین یادواره شهدا و نقد و بررسی کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس و انتخاب بهترین کتاب را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: در این هفته همچنین از همسران جانبازان اعصاب و روان استان تجلیل و برنامه‌ای با عنوان “کوی نیک‌نامان” توسط سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در مساجد برگزار می‌شود.

آسمند به صدا درآوردن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس در اولین روز بازگشایی مدارس را از دیگر برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: در این هفته همچنین از سربازان نمونه و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تجلیل شده و در حوزه ورزش نیز برنامه پیاده‌روی خانواده برگزار می‌شود.

۱۱۲ هزار سند از رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد

  مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه گفت: تاکنون ۱۱۲ هزار و ۹۴۶ سند در قالب فیلم، عکس، آثار مکتوب و صوت از شهدا و رزمندگان این استان جمع آوری شده است.

سرهنگ امیرعباس آسمند اظهار داشت: هدف از این اقدام تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در راستای ثبت و ضبط حماسه های ماندگار شهدا و رزمندگان استان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: افزون بر ۳۰ هزار رزمنده کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس با حضور در عملیات های مختلف حماسه های مثال زدنی از خود نشان دادند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم تدریس درسی با عنوان آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه های این استان در راستای زنده نگهداشتن هر چه بیشتر حماسه های ماندگار شهدا و رزمندگان کشور در آن دوران طلایی تأکید کرد.

سرهنگ آسمند بیان کرد: ثبت حماسه های شهدا و رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس مستلزم حمایت همه جانبه از نویسندگان و دست اندرکاران این حوزه خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی