تاریخ انتشار : دوشنبه 12 می 2014 - 22:15
کد خبر : 1013

اعتبارات فرهنگی استان متناسب با نیازهای فرهنگی نیست

اعتبارات فرهنگی  استان متناسب با نیازهای فرهنگی نیست

نسیم دنا- حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی با اشاره به شعار اسال جاری گفت: امسال به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده و این ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و گسترش فعالیتهای این حوزه را بیشتر می کند.

نسیم دنا: مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص اعتبارات فرهنگی امسال این استان را متناسب با نیازهای فرهنگی استان ندانست.

حجت الاسلام  سید جعفر مرتضوی با اشاره به شعار اسال جاری گفت: امسال به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده و این ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و گسترش فعالیتهای این حوزه را بیشتر می کند.وی با بیان اینکه اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه بر هیچکس پوشیده نیست، افزود: در این خصوص صحبت های فراوانی می شود اما در عمل این حوزه مغفول مانده است.

IMG12380760

مرتضوی عمل گرایی و برنامه ریزی در بخش فرهنگ را ضروری دانست و تصریح کرد: باید برنامه ای بر اساس نیاز و متناسب با آسیبها و ناهنجاری های جامعه در جهت بهبود وضعیت فرهنگی تدوین شود.

وی با بیان اینکه در برخی از عرصه ها شاهد نابسامانی و ضعف فرهنگی هستیم، افزود: مقام معظم رهبری براساس ضرورت امسال را مرتبط با فرهنگ نامگذاری کرده اند و بنابراین مسئولیت و وظیفه ما به مراتب ازدیگر زمانها سنگین تر شده است.

حمایت از بخش فرهنگ در کشور بر اساس نیازها باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از بخش فرهنگ در کشور باید بر اساس نیازها باشد نه رفع تکلیف.

وی اظهار داشت: مسئله فرهنگ به نوعی با دیگر بخشها مرتبط و در اغلب زمینه ها پیش نیاز است و به صراحت می توان گفت، بسیاری ازمشکلات معلول نواقص فرهنگی و بی توجهی به آن است.

مرتضوی تاکید کرد: اگر مشکلات بخش فرهنگ رفع شود، مشکلات دیگر بخش ها نیز رفع خواهد شد. به عنوان مثال مشکلات اقتصادی از جمله کم کاری، کم فروشی، گران فروشی، احتکار و…. همه ریشه در فرهنگ دارند.

استان از محرومیت فرهنگی رنج می برد

مرتضوی به مشکلات فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این استان علاوه بر محرومیت در بخش های مختلف، در بخش فرهنگی نیز از محرومیت رنج می برد.

وی همچنین به کمبود اماکن مذهبی در این استان اشاره کرد و گفت: این استان با کمبود مسجد مواجه است که این زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

مرتضوی با بیان اینکه با این کمبود ها نباید انتظار داشت مشکلات فرهنگی حل شود، اظهار داشت: فصل فرهنگ و هنر این استان همچنان به اندازه ۱۰ سال قبل است و با این وضعیت به جایی نخواهیم رسید.

خانه های عالم بدون عالم اند

وی اظهار داشت: این استان با کمبود روحانی و اماکن فرهنگی و دینی مواجه است و ۴۲خانه عالم در سطح استان فاقد روحانی هستند.

وی افزود: تعداد ۳۰ روحانی مستقر در این استان وجود دارد که لازم است این تعداد تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۵۰ نفر افزایش یابد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: افزایش تعداد روحانی مستقر موجب شکوفایی فرهنگ دینی در استان خواهد شد.

مرتضوی اظهار داشت: فراهم کردن زیرساختها و امکانات لازم از جمله خانه های عالم در روستاها و مناطق پرجمعیت برای تبلیغ احکام و معارف اسلامی ضروری است.

این مسئول فرهنگی گفت: اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان در فصول تبلیغاتی باید بیشتر شود که این مهم نیازمند حمایت دولت است.

وی بیان کرد: از مسئولین انتظار می رود با توجه به سطح محرومیت و نیاز شدید استان در بخش فرهنگی، نسبت به افزایش اعتبارات دستگاههای فرهنگی اقدام کنند.

مرتضوی تصریح کرد: جنگ نرم دشمن علیه نظام شدت گرفته و غفلت از عرصه فرهنگ، تبعات بی شماری دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی