تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 سپتامبر 2018 - 16:58
کد خبر : 10111

با ترویج فرهنگ تعاون وتقویت بخش خصوصی می توان مشکلات اقتصادی را مرتفع کرد/بخش تعاون بهترین جلوه گاه پیوند میان اقتصاد،فرهنگ وسیاست است

با ترویج فرهنگ تعاون وتقویت بخش خصوصی می توان مشکلات اقتصادی را مرتفع کرد/بخش تعاون بهترین جلوه گاه پیوند میان اقتصاد،فرهنگ وسیاست است

آفتاب دنا : جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان کهگیلویه وبویراحمد در هفته گرامیداشت تعاون با حضور پررنگ جامعه بزرگ تعاونگران ،مدیران ومسئولان استانی وشهرستانی برگزار شد.

آفتاب دنا : جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان کهگیلویه وبویراحمد در هفته گرامیداشت تعاون با حضور پررنگ جامعه بزرگ تعاونگران ،مدیران ومسئولان استانی وشهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین ضمن تبریک هفته تعاون  به همه  تعاونگران گفت: بخش تعاون بهترین جلوه گاه پیوند میان اقتصاد،فرهنگ و سیاست و وصرفنظر از مزایای اقتصادی، نقش سازنده ای در بهبود وضع اخلاقی وتربیتی جامعه هم دارد.

پروانه نیک مرام افزود:  با ترویج فرهنگ تعاون وتقویت بخش خصوصی در اقتصاد ملی می توان مشکلات اقتصادی کشور را تاحدودی مرتفع کرد.

وی تصریح کرد: درمکتب تعاون انتخاب راه نیکو برعهده افراد است وهمه مختارند که با توجه به حقوق همنوعان خود روش های مطلوب را برای رونق وپیشرفت کارو زندگی وباورکردن استعدادها در پیش گیرند.

نیک مرام با اشاره به دیدگاه شهید بهشتی و شهید مطهری درباره نقش ارزنده تعاون گفت :‌بخش تعاون ضمن جلوگیری از جمع شدن سرمایه در یک جا ،ریشه  فقر را می زداید.

آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف تعاونی ها اولویت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد اجرای طرحها درخانه ها ، روستاها، حاشیه شهرها و تمامی مناطق دارای استعداد را ازشاخص های بخش تعاون دانست و اظهارکرد که آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف تعاونی ها از اولویت های اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد است.

نیک مرام  از اجرای طرح شناسایی  تعاونی فعال،غیرفعال ونیمه فعال خبرداد وگفت : علت کم رونقی تعاونی ها کمبود اعتبار است.

ثبت نام  ۱۶۲تعاونی برای جذب تسهیلات در قالب اشتغال فراگیر واشتغال روستایی وعشایری

مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد از ثبت نام  ۱۶۲تعاونی  برای جذب تسهیلات به میزان ۱۶۰میلیاردتومان در قالب اشتغال فراگیر واشتغال روستایی وعشایری  خبرداد وگفت:  برای ۸۹تعاونی با اشتغالزایی یکهزار و ۵۲۰نفر ۹۳میلیارد تومان در کمیته اشتغال استان تسهیلات تصویب شده که ۱۷میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است.

پروانه نیک مرام گفت :‌۴۱تعاونی از این تعداد مربوط به بانوان بوده که  برای ۳۸تعاونی زنان مبلغ  ۱۶میلیارد تومان تسهیلات تصویب شده و مبلغ  ۲میلیارد تومان پرداخت  وزمینه اشتغال۳۶نفرفراهم شده است.

ارتقای سهم بخش  تعاون دراقتصاد کشور اهداف مهم  جشنواره تجلیل از تعاونگران برتر

مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد به  استقبال سه برابری  تعاونی ها برای ثبت نام در سیزدهین جشنواره تعاونی های برتر در استان اشاره کرد  و گفت که ارتقای سهم بخش  تعاون دراقتصاد کشوراز اهداف مهم  این جشنواره  است.

نیک مرام گفت:تعداد  ۱۴۶۲ طرح  با ۴۶۸مبلیارد میلیارد تومان تاکنون در کمیته فنی اشتغال  تصویب شده که این تعداد  چهاربرابر اعتبارات ابلاغی  به استان بوده است وی اظهار داشت:  تاکنون مبلغ  ۵۲میلیارد تومان توسط بانک های عامل به طرح ها  پرداخت  شده است که زمینه ساز اشتغال پایدار دراستان خواهد بود

دبیرشورای استغال استان  افزود: تاکنون مبلغ  ۱۳۰میلیارد تومان در بانکها مصوب شده  و مبلغ ۸۰میلیارد تومان انعقاد قرارداد شده  است که  استان ازاین حیث  در رتبه ۹قراردارد.

وی  گفت باجذب  تسهیلات معرفی شده به بانکها تا شهریورماه  رتبه استان کهگیلویه وبویراحمد از لحاظ جذب  تسهیلات اشتغالزای عشایری روستایی وفراگیر بهبود خواهد یافت .

لزوم تقویت و حمایت از ظرفیت تعاونی‌ها در اشتغالزایی

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز دراین آیین باشکوه با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره برتقویت و حمایت از تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: نباید از ظرفیت تعاونی‌ها در اشتغالزایی غفلت کرد

عزیز فیلی برگزاری این جشنواره‌ها را در تقویت روحیه و انگیزه دست‌اندرکاران تعاونی‌ها مفید ارزیابی کرد وگفت: تعاونی ها در بخشهای مختلف از جمله صنعت، ساختمان و بهداشت و درمان مشارکت و فعالیت دارند و نقش آفرینی می کنند.

وی افزود: در سالهای گذشته تعاونی هایی زیادی ایجاد شد که به علت تخصصی نبودن و توانمند نبودن از جمله تعاونی های مسکن استان ورشکسته شدند و مشکلاتی را در استان ایجاد کرده اند.

تعاونی های توانمند و تخصصی از سوی استانداری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت خواهند شد

فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نیاز است که از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقاط قوت و ضعف این تعاونی ها بررسی و رفع شوند در حد امکان تقویت شوند.

فیلی افزود: تعاونی های توانمند و تخصصی از سوی استانداری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت خواهند شد.

وی اضافه کرد: با توجه به بافت منطقه، تعاونی ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد می توانند نقش بیشتری در توسعه، اقتصاد و پیشرفت استان ایفاء کنند.

در این جشنواره برنامه‌های متنوعی از جمله شاهنامه‌خوانی و آواز محلی و همچنین تئاتر با حضور هنرمندان برتر استان برگزار شد.

در پایان این آیین باشکوه  از تعداد ده تعاونی برتر استان در گرایش های مختلف تجلیل وتقدیرشد

عطرافشانی گلزار شهداء یاسوج در هفته تعاون

در اولین روز از هفته گرامیداشت تعاون  گلزار مطهری شهدای شهر یاسوج عطرافشانی شد.

دراین مراسم که  مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی ،کارکنان این اداره کل و رئیس بنیاد شهید شهرستان بویراحمد حضور داشتند نوای دعای پرفیض زیارت عاشورا طنین انداز شد و شرکت کننده گان ضمن قرائت فاتحه ونثار صلوات  با آرمان های والای شهیدان وامام راحل  تجدید عهد وپیمان کردند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی